vineri, 9 august 2024

***

 Supranumit ,, Poetul iubirii ”, Serghei Essenin, a lăsat în urmă opere nemuritoare......parcă simțind că nu poposim prea mult pe acest pământ.... a scris ,, NE DUCEM TOȚI”


Ne ducem toți câte puțin, mereu,

Către un liman de tihnă și-mpăcare,

Poate curând va trebui și eu

Bulendrele să-mi string pentru plecare.


O, dragi mesteceni, gingași și subțiri!

Și tu, pământ! și voi, câmpii ca marea!

În preajma sorocitei adormiri

Eu unul nu-mi pot stăpâni-ntristarea.


Pe lumea asta am iubit nespus

Tot ce în trupuri sufletul adie.

Spun pace vouă, sălcii ce-n apus

Vă oglindiți în apa purpurie.


Atât de multe gânduri am urzit,

Am scris atâtea cântece visate

Şi pe pământul trist sunt fericit

C-am respirat şi c-am trăit de toate.


Sunt fericit c-am sărutat femei

Şi-am lenevit pe iarba parfumată,

Iar fiarelor, ca unor fraţi ai mei,

Eu nu le-am zdrobit capul niciodată.


Acolo ştiu că nu foşneşte-n zări

Cu gîturi lungi de lebădă, secara…

De asta-n preajma tainicei plecări

Eu mă-nfior şi-mi simt adînc povara.


Acolo știu că nu vor mai fi fagi

Nici holdele cu aur viu pe nume…

De asta poate mi-s așa de dragi 

Toți oamenii cu care sunt pe lume

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

 "POVESTEA “IDIOTULUI” Cica, intr-un bar dintr-un  sat, zilnic, un grup de oameni se distrau pe seama unui sarman pe care il porecliser...