luni, 26 august 2024

,,,

 OAMENI CARE SUNT NĂSCUȚI SĂ FURE

Un om foarte bun pe nume Eduardo s-a dus la țară și a cumpărat un măgar de la un bătrân pentru 5 000 de pesos. Bătrânul a fost de acord să îi dea animalul a doua zi.

A doua zi, fermierul i-a spus:

-Îmi pare rău, Eduardo, dar am vești proaste: măgarul a murit.

-Bine", a spus Eduardo, "atunci dă-mi banii înapoi.

Vânzătorul a răspuns:

-Nu pot. I-am cheltuit deja.

Eduardo a spus:

-Bine, dă-mi măgarul oricum.

- Și pentru ce? -L-a întrebat bătrânul: "Ce ai de gând să faci cu el?

-O să-l dau la tombolă, a răspuns Eduardo.

-Ești nebun, cum ai de gând să tragi la sorți un măgar mort?

-Nu voi spune nimănui că este mort, bineînțeles.

O lună mai târziu, fermierul s-a întâlnit din nou cu Eduardo și l-a întrebat

- Ce s-a întâmplat cu măgarul?

Eduardo a răspuns:

L-am scos la tombolă, am vândut 500 de numere la 20 de pesos fiecare și am câștigat 10 000 de pesos .

- Și nimeni nu s-a plâns? -a întrebat bătrânul.

Doar câștigătorul", a spus Eduardo, "dar i-am dat înapoi cei 20 de pesos.


Eduardo cu timpul a devenit politician. A devenit primar, congresist și apoi guvernator. A folosit banii tuturor pentru a-și umple buzunarele. Știm cu toții cum.

Un om care nu a muncit niciodată cinstit și nu a făcut nimic productiv este acum foarte bogat... pentru că a găsit mulți măgari morți de-a lungul drumului și i-a scos la tombolă pentru oamenii naivi. Cea mai bună parte a acestei povești este că el continuă să găsească mai mulți măgari morți.

Vrea să fie din nou guvernator! Sunt mulți care nu au rușine.

Nu-i puteți lăsa să vă tot vândă măgari morți... Haideți să fim atenți. Deschideți-vă ochii și, mai bine, mintea, judecata și mult bun simț. Gândiți-vă la viitorul copiilor voștri și la  familia voastră.


- Web

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

 BOALA – MARIN SORESCU Doctore, simt ceva mortal Aici, în regiunea ființei mele Mă dor toate organele, Ziua mă doare soarele Iar noaptea lun...