miercuri, 7 august 2024

***

 

DESPRE VALOAREA FĂRĂ DIPLOMĂ ȘI DIPLOMA FĂRĂ VALOARE.

Despre umilirea inimaginabilă a unui artist pe care astăzi milioane de români îl plâng, dar pe care niște vremelnice nimicuri l- au făcut să plângă.


Nicu Covaci a intrat glorios și definitiv în istoria muzicii românești, dar nu a intrat în… Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România! Nicu Covaci- timișorean și produs al Timișoarei!- nu a fost inclus în programul artistic pentru Timișoara, capitală culturală europeană.


Adică 60 de ani muzică minunată, care au  confirmat deplin valoarea lui artistică și muzicală au fost anulați de… 6 ore de examinare! 

Da, Nicu Covaci a fost chemat la examen! 

La 75 de ani de viață, un artist cât un munte, supus la 6 ore de examinare!!! Și picat! De către cine?! Oare ce realizări artistice au membrii acelei comisii? 


Asta se întâmpla în urmă cu mai puțin de un an, în România.


 Țara în care valoarea fără diplomă este anulată deseori de diploma fără valoare. 


Oare adevărata valoare a celui care da, are diplomă, nu este uneori chiar capacitatea lui de judeca drept, de a cântări corect  și  de a face reparații și pentru cei a căror valoare este dată de ceea ce fac ei- și Nicu Covaci a făcut minunat!- chiar fără diplomă?! Și Gheorghe Zamfir a fost în aceeași situație. 


Nicu Covaci a povestit cum a decurs examenul de la UCMR, în urma căruia a fost evaluat cu media 7.60, cu 40 de sutimi sub media de promovare(!!!).


„Mi-au dat niște foi cu partituri și mi-au dat o temă, țigăneasco-turcească, în două măsuri. Eu trebuia să fac o compoziție. Și am făcut o compoziție cu refren, cu strofe, am scris și pentru instrumente, pentru tobă, pentru bas. Mi s-a spus că trebuie să se întrunească comisia, să decidă. Am primit o scrisoare de la ei că am căzut la examen. La început am râs în hohote. Dar acum încep să mă enervez. Am căzut cu 40 de sutimi, ce e porcăria asta? Eu nu am demonstrat până acum? Ei pe ce îmi plătesc drepturile, nu pe piesele mele? Sunt peste o sută de compoziții. Este un jaf!”-  a spus atunci Nicu Covaci.


România noastră de astăzi este sufocată de oameni a căror diplomă nu are nicio valoare.

Și totuși…

"Fie să renască numai cel ce har 

are de-a renaște curățit prin jar, 

din cenușa-i proprie și din propriu-i scrum, 

astăzi ca și mâine, pururi și acum!".


Onelia Pescaru

Jurnalist de Brasov

Punct Si de la Capat By Onelia Pescaru

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

 Povestea tragică a Elenei Văcărescu, prima iubire a lui Ferdinand al României Una dintre cele mai mari poete de la începutul secolului XX a...