miercuri, 7 august 2024

***

 

Să mergem mama...

  

 Îți simt măicuță durerile în mine 

 Și știu cât ți-e de greu să le rostești, 

 Te rog, să mergem mamă mâine 

 La un spital ,să nu te-mpotrivesti. 

  

 Aș merge drag copil la medic, 

 Dar bătrânețea n-are leac, 

 Nu vezi că merg și mă împiedic 

 Și preget când pășesc pe orice prag ? 

  

 Mă dor acum și toamnele-mi trecute 

 Și primăveri ce au trecut fără să știu, 

 S-au strâns prea multe frunze ofilite 

 Pe drumul meu ce parcă duce spre pustiu. 

  

 Nu poate doctorul să îmi întoarcă 

 Anii când tu erai copil și te jucai, 

 Căci haina bătrâneții toți o poartă 

 Și de ai vrea, nu poți la altul să o dai. 

  

 Niciun spital nu are leacul anilor ce zboară, 

 Și îți aștern pe chip brazde adânci, 

 Că bătrânețea , drag copil ,e o boală 

 Ce nu te iartă și n-ai cui să te plângi. 

  

 Așa că n-am să merg niciunde, 

 Nu te-ntrista, copile, de traiul meu anost, 

 Dar nu îmi arăta că inima îți plânge, 

 Și amintește-mi că viața are încă rost. 


autor...Dorin Dumitriu.


sursa foto Bun de România

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

 Povestea tragică a Elenei Văcărescu, prima iubire a lui Ferdinand al României Una dintre cele mai mari poete de la începutul secolului XX a...