miercuri, 7 august 2024

***

 MARIN PREDA

(5 august 1922, Siliștea-Gumești - 16 mai 1980, Palatul Mogoșoaia, Mogoșoaia)


DOR DE PREDA

          Adrian Păunescu


Eu cred că ai plecat pe undeva,

La ora când tresare bobu-n orz

Și ai uitat și nu te-ai mai întors,

Mon cher mi-e tare dor de dumneata!


Și, Doamne, cât aveam să mai aud

De la țăranul trist cu ochelari,

De la țăranul trist cu gânduri mari ,

Salcâmul nostru genial din sud.


În lumea pământească nu mai ești,

În lumea literară nici atât,

Finalul veacului e mai urât

Fără lumina mâinii țărănești.


Ce dracu s-a-ntâmplat, mon cher, de taci,

Și ai lăsat delirul nesfârsit?

Tu, dintre pământeni cel mai iubit

În calendarul cu țărani săraci.


La orizont e iarăși clasa ta,

Marine Preda,scriitor român.

De veghe Moromeții tăi rămân,

Când cartea nu-i mai poate ține-n ea.


Te-ai depărtat de noi cu pași înceți,

Contempli cu mirare tot ce e

Și-ntrebi cum întrebai mereu de ce

Și satul are iarăși Moromeți.


Dar dintre toți, oricâți ar învia ,

Acum când mi-amintesc că mi te-ai stins,

Cu toată disperararea dinadins ,

Mon cher, mi-e tare dor de dumneata!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

 Povestea tragică a Elenei Văcărescu, prima iubire a lui Ferdinand al României Una dintre cele mai mari poete de la începutul secolului XX a...