sâmbătă, 10 august 2024

***

 Acelaşi vis....


Arde focul repezit, în plită la hornişor,

Iar apa de mămăligă sfârâie încetişor,

Nişte sâmburi de bostan, se cam ard pe colț la plită,

Iar eu, cu mânuțe mici, rup bețe de răsărită...


Tata, vine obosit cu căruța de la moară,

Mama, legată la mijloc, c-o pestelcă vechişoară,

Mestecă într-un castron nişte ouă, cu smântână,

Iar pe-o masă-o pus la sare, nişte brânzâ de la stână.


Fetele, trebăluiesc când încolo, când încoace,

Iar mezinul, frățiorul, vrea cu mine să se joace,

Târâie un cărucior, când la poartă, când 'napoi,

Şi cântâ un cântecel, aplecat într-un butoi.


Apa-n ceaun clocoteşte, mama pune-ncet făina...

Şi tot încet, clocoteşte în oala de tuci găina,

Miroase toată ograda, a borş şi  a mămăligă,

Iar tata din capul mesei, la mâncare, pe toți strigă...


C-o ață de papioată, taie mămăliga-n cruce,

Iar în ceaun clocoteşte oleacă de lapte dulce,

Pocnesc linguri în castroane, noi, sătui şi asudați,

Făcem cruciță la urmă că ne-am văzut săturați.


Stăm la rând c-a să  bem apă, c-o căniță mică, albă,

La fântână zdrăgăneşte, o galeată grea de tablă,

Iar eu mă trezesc din vis, gândurile-mi fug de-a valma,

La căsuța părintească, unde am crescut la mama...


Închid ochii înapoi, vreau să prind visul din urmă...

Doar aşa o am pe mama, vreau noaptea să fie lungă...

Să visez acelaşi vis, cà suntem cu toți acasă,

Că măicuța--i printre noi...zâmbitoare şi frumoasă...


_______💛______

     Cami Nagîț

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

 Atunci cand esti singur,iti doresti compania cuiva. Cand esti in cuplu, iti lipseste libertatea. Cand nu ai de munca,iti doresti sa lucrezi...