vineri, 9 august 2024

***

 SCRISOAREA UNUI NEGRU


Dragă prieten alb, câteva lucruri pe care ar trebui să le știi:

Eu când m-am născut eram negru

Când m-am făcut mare, tot negru

Când merg la plajă, sunt negru

Când mi-e frig, sunt negru

Când mă panichez, sunt negru 

Când mă îmbolnăvesc, sunt negru

și când am să mor, tot negru rămân.


În schimb tu, dragul meu prieten alb.

Când te naști, ești roz

Când crești mare, ești alb

Când mergi la plajă, te faci roșu

Când ți-e frig, te faci albastru

Când intri în panică, te faci galben

Când ești bolnav, te faci verde

Când mori, te faci gri

și mai ai tupeu să-mi spui că eu sunt de culoare.


Autor: Léopold Sédar Senghor: Dragă frate alb.

Fotografie: Qui m Fàbregas (în Senegal

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

 Povestea tragică a Elenei Văcărescu, prima iubire a lui Ferdinand al României Una dintre cele mai mari poete de la începutul secolului XX a...