miercuri, 7 august 2024

***

 Te-aș dezmierda


Te-aș dezmierda pe-o buză de pahar – 

Gust vioriu șampaniei celeste.

Dar mare-i miza unui cârciumar

Și-aroma ta, un înger de poveste. 


Pe sânii mari, o mână-n loc de punct,

Să poposească, nu ar fi-n zadar.

Îmi ești un cast și ultim viaduct 

Descoperit în primul meu pahar. 


Întâiul tău paharnic am fost eu 

Și te-am gustat cu sărutări și vise. 

Te voi gusta, iubita mea, mereu.

Deliciile vieții-mi sunt permise. 


Voi plânge-n ploi de dor și de dorinți – 

Un imn asimptomatic de pedeapsă.

Voi adormi sub sărutări fierbinți 

Și-n gândul meu mă voi întoarce-acasă. 


Voi fi cenușă-n propriul meu tranșeu. 

Te voi adjudeca și te voi naște.

Te voi iubi și-am să te am mereu, 

Ca peste veacuri să te pot cunoaște. 


Pe coapse de tăceri și diamant,

Vulcanice idei ne înfășoară.

În ochii tăi, iubito, plâng și ard – 

Bețiv de stele, pentru-ntâia oară. 


Și uite, iarăși ne iubim cuminți,

Pe-un câmp cu maci, la margine de seară

Și-o să trimitem vorbă la părinți 

Că ne-am iubit acum întâia oară. 


Ne vor sorbi privirile-n adânc 

Ca pe un sentiment contradictoriu 

Și am să te iubesc și am să plâng

În modul cel mai cast și iluzoriu. 


Și ne va urmări un cocostârc, 

Sorbindu-ne un strop de fericire. 

Și cumpeni gri vor înălța cu sârg 

Palatele de vis clădite-n mine. 


În fine toate sunt la vremea lor...

Te voi sorbi pe-o buză de pahar

Trecând de miza cârciumarilor. 

Pot da oricât, iubito, să te  am...  


04.08.2024. 

drepturi de autor rezervate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

 Povestea tragică a Elenei Văcărescu, prima iubire a lui Ferdinand al României Una dintre cele mai mari poete de la începutul secolului XX a...