luni, 5 august 2024

***

 Iubind câinii, florile, poezia și sentimentul uman…

 

Motto: 

,,Mereu mintea-mi face revedere

 cu prea plinul, memoriei mele"...


Când-n foișorul din parc cânta o fanfară

Eu am îndrăgit atunci cariera militară,

Pe al ei ritm apoi am învățat pașii de defilare,

Pe care-i mai fac și acum cu câinii pe alei nostalgic-n visare. 

Cu un tren am plecat dintr-un sat cu deal și vale,

Printr-o lume nouă și fascinantă cu inima galopând pe pe-afară.


Pe scara vieții am urcat și-am coborât

Cu aripile viselor am încercat chiar să zbor,

Anonimatul m-a făcut să nu mă pot distinge dintre mulți,

Așa ca mi-am urcat inima în castelul din munți,

Printre petalele florilor la care nu poți să te-ncrunți,

Și-n privirea câinilor blânzi, fără de al răutății nor.


Gura-mi este plină de cuvinte și n-am răbdare,

Până nu aștern cuvintele pe foaie în al scrisului sărbătoare.

Cu a mea sobrietate am multă încredere în mine,

Și-mi cresc așa sentimentele printr-o stare de bine,

Când plăcerea, cu bucurie revine în al meu sine

Iar eu o salut, fluturându-mi privirea în soare.


Cu puterea dorinței, inima mi se călește,

Patima cu bani grei de voință o plătește

Pas cu pas și pe distanțe tot mai lungi.

Ai mei neuroni fac circumvuoluțiuni în dungi,

Îmi ești dragă viață, când tu cu viață, prin mine curgi,

Și cu o trăire frumoasă, tu mă răsplătești.


Viața nu-i haotică dar nici tare ordonată,

Cu ale tinereții greșeli este mereu punctată.

Deși la origini viața-i o albă și dalbă stea căzătoare,

Un vis al copilăriei cu gustul cireșelor dulci și amare,

O durată de vreme cu trăire într-o inimă călătoare

În care viața ta doar o dată pe scenă vieții este jucată.


Amintirea este al trecutului talisman,

Din tot ce tu strângi din viață, an de an,

Cu tot ce-ți place, prin al privirii văz

Și prin sentimente coapte ca lanurile de grâu, porumb, ovăz,

Prin care se amestecă și câte un necaz răutăcios de rogoz:

,,Iubind câinii, poezia și florile am și bun sentiment uman ?!”


    Adi Stelian Rădulescu;

       august 2024 ( reeditată)

     Iași; România;

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

 Povestea tragică a Elenei Văcărescu, prima iubire a lui Ferdinand al României Una dintre cele mai mari poete de la începutul secolului XX a...