miercuri, 7 august 2024

***

 ȘAPTE ANI DE-ACASĂ


Și eu sunt purtător de uniformă!

Și pionier am fost! Aveam cravată.

În clasă era liniște enormă!

Azi cu tristețe spun „a fost odată”!


Iertați-mi și curajul și ideea

De-a învia o epocă frumoasă!

Nici azi când îmi zâmbește vârsta-a treia,

Nu mi-am pierdut „cei șapte ani de-acasă”!


Se învăta pe cărți cu file roase,

În bănci fără brizbrizuri și sertare!

Nu neg că am avut și nota șase,

Dar totdeauna zece la purtare!


Clasa n-avea prea multe „acareturi”!

O tablă, patru lămpi și niște cretă!

Nu ne trăgeam cu dascăli de șireturi,

Nici când stăteam pe jos, la o șuetă!


N-aveam odaia mea! Toți laolaltă

Împărțeam două paturi și o masă,

Nici mare, nici prea scundă, nici înaltă,

Dar nu ne risipeam de lângă casă!


Dacă mă întrebați care e partea

Pe care-aș vrea-o azi să se repete,

E școala, școala-aceea-n care cartea

Nu s-a întors cu fața la perete!


Constantin Mosor, 04 august 2021, Bli dari.


*Vă rog mult distribuiți!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

 Povestea tragică a Elenei Văcărescu, prima iubire a lui Ferdinand al României Una dintre cele mai mari poete de la începutul secolului XX a...