duminică, 11 august 2024

***

 “Ei ne spun „bătrânii”

Ne-am născut în anii 60-70.

Am crescut în anii 70 -80 -90.

Am studiat în anii 70-80-90.

Ne-am întâlnit în anii 80-90-2000

Ne-am căsătorit și am descoperit lumea în anii 90-2000.

Ne-am aventurat în anii 2000....

Ne-am stabilizat în anii 2000.

Am devenit mai înțelepți în 2010.

Și trecem cu fermitate dincolo de 2020. Se pare că trăim mai multe decenii diferite...

Două secole diferite... La două milenii distanță...


Am trecut de la telefon cu un operator pe distanțe lungi la apeluri video oriunde în lume. Am trecut de la diapozitive ,la YouTube, de la discuri de vinil la muzică online, de la scrisori scrise de mână la e-mail și WhatsApp.

De la radioul de jocuri în direct, la televiziunea alb-negru, la televiziunea color și apoi la televiziunea 3D HD. Am fost la magazinul de casete video și acum mă uit la Netflix.

Am întâlnit primele computere, carduri perforate, dischete și acum avem gigabytes și megabytes pe smartphone-uri.

Am purtat pantalonii fraților mai mari toată copilăria și apoi blugi.

Am evitat paralizia infantilă, meningita, poliomielita, tuberculoza, gripa porcină și acum COVID-19.

Odinioară mergeam cu rotile, triciclete, biciclete, mopede, mașini pe benzină sau diesel și acum conducem mașini hibride sau electrice.

Da, am trecut prin multe, dar ce viață am avut! Ne-ar putea descrie drept „exemplari”, oameni născuți în acea lume a anilor șaptezeci care au avut o copilărie analogică și o maturitate digitală.


Suntem de genul „Am văzut totul”! Generația noastră a trăit și a asistat literal la mai mult decât oricine altcineva în toa te dimensiunile ....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

 Gellu Naum a trecut la cele vesnice pe 29 septembrie 2001...  Gellu şi Lygia Naum au trăit o poveste de dragoste care a durat 60 de ani. Di...