duminică, 11 august 2024

***

 Un bărbat a fost rugat să vopseasca o barcă. Și-a adus vopseaua și pensulele și a început să vopsească barca în roșu aprins, așa cum a cerut proprietarul. În timp ce picta, a observat o mică gaură în carcasă, și a reparat-o în liniște. Când a terminat de vopsit, și-a luat banii și a plecat. A doua zi, proprietarul bărcii s-a dus la pictor și i-a prezentat un cec frumos, mult mai mare decât plata pentru vopsit. Pictorul a fost surprins și a spus: 

„M-ați plătit deja pentru vopsirea bărcii, domnule! 

"Dar asta nu e pentru vopsea. Este pentru ca  ai reparat gaura din barcă. 

"Oh! Dar a fost un serviciu atât de mic... cu siguranță nu merită să-mi plătesti o sumă atât de mare pentru ceva atât de mic.

"Dragul meu prieten, tu nu înțelegi. Să vă spun ce s-a întâmplat: Când v-am rugat să vopsiți barca, am uitat să menționez gaura. Când barca s-a uscat, copiii mei au luat barca și au plecat la pescuit. Nu știau că există o gaură. Nu eram acasă atunci. Când m-am întors și am observat că au luat barca, eram disperat pentru că mi-am amintit că barca avea o gaură. Imaginează-ți ușurarea și bucuria mea când i-am văzut întorcându-se de la pescuit. Așa că am verificat barca și am aflat că ai reparat gaura! Vezi, acum, ce-ai făcut? Ai salvat viețile copiilor mei! Nu am destui bani să plătesc pentru "mica" ta faptă bună."

Așadar, indiferent pe cine, când sau cum, continuă să ajuți, să susții, să ștergi lacrimi, să asculți cu atenție și să repari cu atenție toate „scurgerile” pe care le întâlnești. Nu știm niciodată când au nevoie de noi, sau când Dumnezeu are o surpriză plăcută pentru noi să fim folositori și importanți cuiva. Pe parcurs, este posibil să fi reparat numeroase „găuri de bărci” pentru mai multe pers oane.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

 Gellu Naum a trecut la cele vesnice pe 29 septembrie 2001...  Gellu şi Lygia Naum au trăit o poveste de dragoste care a durat 60 de ani. Di...