luni, 16 septembrie 2024

***

 “Când voi fi bătrân…” 


12 notiţe doar pentru mine.

Probabil, mă vor salva de unele erori…


Deci, dragul meu/draga mea, atunci când vei fi bătrân(ă):


1. Nu instrui niciodată pe nimeni. Chiar dacă știi că ai dreptate. Amintește-ţi cum te irită acum acest lucru. Și ai urmat oare sfatul celor mai în vârstă vreodată?


2. Nu încerca să ajuți, dacă nu ţi s-a cerut ajutorul. Nu încerca să-i protejezi pe cei apropiaţi de toate problemele lumii. Doar iubește-i!


3. Nu te plânge! De sănătate, vecini, guvernanți, fondul de pensii. Nu te transforma într-un bătrân ce stă pe banca din curte şi îi bârfește pe toți.


4. Nu aștepta recunoștință de la copii. Amintește-ţi: nu există copii nerecunoscători – există părinți proști care așteaptă recunoștință de la copii.


5. Nu spune expresii precum: “Eu la vârsta ta …”, “Ți-am dat cei mai buni ani …”, “Sunt mai în vârstă, aşa că știu mai bine …” – toate sunt insuportabile!


6. Dacă vei avea nepoți, nu insista să-ţi spună pe nume. Este prostesc.


7. Nu cheltui ultimii bani pe procedurile de întinerire. Este inutil. Mai bine să-i cheltuiești pentru călătorii.


8. Nu te uita în oglindă într-o cameră întunecată. Nu te lăuda. Și încearcă să arăți cât mai elegant posibil. Elegant, nu tineresc. Crede-mă, aşa va fi mai bine.


9. Ai grijă de partenerul/a tau/ta chiar dacă a devenit o bătrân/ă neputincioas/a, zbârcit/ă şi morocănoas/ă. Nu uita că odată era tânăr/a, puternic/ă și vesel/ă. Probabil este unicul care îşi amintește de tine tânăr/ă, subțire şi frumos/asă, iar acum doar el/ea are nevoie de tine.


10. Nu încerca cu orice preţ să ții pasul cu timpul: să înțelegi noile tehnologii, să urmărești maniac știrile, să înveți ceva nou pentru a nu rămâne în urmă. E ridicol. Fă ceea ce-ți place. Cât se mai poate?! Iubeste fara măsură! 


11. Nu te învinui pentru nimic. Indiferent de viaţa ta şi a copiilor tăi – ai făcut tot ce ai putut.


12. În orice situație, păstrează-ţi demnitatea! Până la sfârșit! Fa-o, dragul meu/draga mea, este foarte important. Și nu uita: dacă eşti încă în viață, înseamnă că cineva are nevoie de tine...


Sursa: internet


Preluare Psiholog Roxana Anca Simionescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

 BOALA – MARIN SORESCU Doctore, simt ceva mortal Aici, în regiunea ființei mele Mă dor toate organele, Ziua mă doare soarele Iar noaptea lun...