luni, 16 septembrie 2024

***

 BOALA – MARIN SORESCU


Doctore, simt ceva mortal

Aici, în regiunea ființei mele

Mă dor toate organele,

Ziua mă doare soarele

Iar noaptea luna și stelele.


Mi s-a pus un junghi în norul de pe cer

Pe care până atunci nici nu-l observasem

Și mă trezesc în fiecare dimineață

Cu o senzație de iarnă.


Degeaba am luat tot felul de medicamente

Am urât și am iubit, am învățat să citesc

Și chiar am citit niște cărți

Am vorbit cu oamenii și m-am gândit,

Am fost bun și-am fost frumos…


Toate acestea n-au avut nici un efect, doctore

Și-am cheltuit pe ele o groază de ani.

Cred că m-am îmbolnăvit de moarte

Într-o zi

Câd m-am născut.


La maladie

                          Marin Sorescu

                             ( trad. Nicolae Mușa)


Docteur, je ressens quelque chose de mortel

Ici, dans la region de mon être

Tous mes organes me font mal,

Le soleil me fait mal le jour

Et la lune et les étoiles la nuit.


J'ai une douleur lancinante , cachée dans le nuage du ciel

Que je n'avais même pas remarqué jusque-là

Et je me réveille chaque matin

Avec une sensation d'hiver.


En vain j'ai pris toutes sortes de médicaments,

J'ai haï et j'ai aimé, j'ai appris à lire

Et j'ai même lu quelques livres

J'ai parlé aux gens et j'ai réfléchi

J'ai été beau et j'ai été sage.

Tout cela n'a eu aucun effet, docteur

Et j'ai dépensé un certain nombre d'années.

Je pense que je suis tombé malade

(j'aurais attrapé la mort)

un jour quand je suis né.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

 BOALA – MARIN SORESCU Doctore, simt ceva mortal Aici, în regiunea ființei mele Mă dor toate organele, Ziua mă doare soarele Iar noaptea lun...