marți, 3 septembrie 2024

***

 Soarele 


Soarele răsfiră galbene raze.

Un tânăr:

- De unde atâta căldură în sân?

 Astrul, cu pletele floare, cu ochii cărbune răspunse:

- Pădurile îmi seamănă salbe de aur, scântei 

iar eu peste mare strălucirea lor în splendori o împrăștii, o răsfăț.


-De unde atâta lumină pe față, de unde focuri pe brațe?


-De la Lună împrumut dorința și de la stele adesea năzuința;

Iubirea o iau din așteptări de femeie veștejită în amorul visat,

Mai strâng de la curcubeie speranța și glasul îl împrumut de la păsări.


- De unde atâta mister în cuvinte, de unde metafore-n zbor!?


- În inimă de poet îmi înmoi penița, hârtia de la plopi o adun, cerneala de la ape înspumate și lumina -licurici în sfeșnice lumânări.


Soarele cu stânjenei pe buze:

- Vezi pântecul meu? e albastru dar voi de acolo credeți că-i cer.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

 BOALA – MARIN SORESCU Doctore, simt ceva mortal Aici, în regiunea ființei mele Mă dor toate organele, Ziua mă doare soarele Iar noaptea lun...