vineri, 22 decembrie 2023

Visul unei nopți de iarna

 ...✍️,,Visul unei nopți de iarnă''...


În visul unei nopți de iarnă în care eu eram copil,

Mi-am revăzut o zi din viață, fără pretenții fără stil, 

Aveam un caracter aparte, pe care azi nu-l mai dețin.

Și o privire blândă, caldă, din care mi-a rămas puțin...

*

Eram cu frații și părinții în casa-n care am crescut,

Aveam aceleași obiceiuri și parcă toți același gând.

În visul meu venea Crăciunul, iar noi cântam de zor colinde

Și răsuna de glasuri casa, când repetam să ținem minte...

*

Se pregăteau părinții noștri că era ziua de Ignat,

Se-nfierbânta în oale apa, că aveam porcul de tăiat...

În foc de paie-l pârlea tata și ridica scântei cât casa,

Noi alergam de nerăbdare, știind ce plină va fi masa...

*

Și fiecare-n felul nostru după puterea ce-o aveam,

Ne ajutam cu drag părinții și Doamne, cât ne bucuram...

Acum când scriu mi-s ochii umezi și văd acele clipe-n zare,

Pe tata cum scotea șoriciul și ni-l dădea frecat cu sare...

*

În casă sfârâia ceaunul și treaba mamei începea,

Prăjea câte puțin din toate, pomana porcului făcea...

Cu mămăligă aburindă, la masă toți ne adunam

Și la îndemnul mamei blânde, întâi de toate ne-nchinam...

*

Am fost copil pentru o noapte și-am stat la masă cu părinții,

Astăzi mă rog să-i ierte Domnul, și să-i așeze-n rai cu Sfinții...

Și-acum aștept cu drag Crăciunul, cu tot ce-am învățat acasă

Și am luat eu locul mamei și-mi chem copiii mei la mas ă...💗


~~~✍️ Rodica Larie ~~~

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

  "Gulliver's Travels" by Jonathan Swift.  "Gulliver's Travels" by Jonathan Swift is a satirical novel published...