marți, 5 decembrie 2023

***

 John Keats. Bună. Scrisoare către fratele său George și către cumnata sa, Georgiana. Hampstead, c. 25 octombrie 1818


"Deși cea mai frumoasă făptură mă aștepta la sfârșitul unei călătorii sau a unei plimbări; deși covorul era din mătase, perdelele norilor dimineții... Nu ar trebui să simt - sau mai degrabă fericirea mea nu ar fi atât de fină, pe cât singurătatea mea este sublimă.


Apoi, în loc de ceea ce am descris, există o sublimitatate care să mă întâmpine acasă. Vuietul vântului este soția mea și stelele prin geam sunt copiii mei. Puternica idee abstractă pe care o am despre frumusețe în toate lucrurile sufocă fericirea domestică mai împărțită și minusculă - o soție amabilă și copii dulci pe care îi contemplu ca parte a acelei frumuseți, dar trebuie să am o mie din acele particule frumoase pentru a-mi umple inima.


Pe zi ce trece simt tot mai mult, pe măsură ce imaginația mea se întărește, că nu trăiesc singur în lumea asta, ci într-o mie de lumi. Nu mai devreme sunt singur decât formele măreției epice sunt staționate în jurul meu și îmi servesc spiritul. "


- John Keats. Scrisoare către fratele său George și către cumnata sa, Georgiana. Hampstead, c. 25 octombrie 1818


— John Keats, poet englez al celei de-a doua generații de poeți romantici, alături de Lord Byron și Percy Bysshe Shelley (1795-1821)


"Oprește-te și gândește-te! Viața este doar o zi;

O picătură de rouă fragilă pe calea ei periculoasă

Din vârful unui copac...

Viața este speranța trandafirului, dar încă nu este suflată;

Citirea unei povești mereu schimbătoare;

Lumina înălțătoare a voalului unei fecioare;

Un porumbel care se rostogolește în aer curat de vară;

Un şcolar râzând, fără durere sau grijă,

Călărind pe crengile primăverii ale unui ulm. „ — John Keats, „Somn și poezie” (fragment)


"Un lucru frumos este o bucurie pentru totdeauna:

Frumusețea ei crește; niciodată nu va fi

Treceți în neant; dar totuși voi păstra

Un umbrar liniste pentru noi si un somn

Plină de vise plăcute, sănătate și respirație liniștită. „ — John Keats, „O romanță poetică” (fragment), cartea I de la Endymion


În Memoriam John Keats, poet englez al celei de-a doua generații de poeți romantici, cu Lord Byron și Percy Bysshe Shelley (1795-1821)


"Interior, lumina primăverii"

De Carl Hols øe (daneză, 1863-1935)

ulei pe pânză; 66,4 x 52,4 cm (26 1/8  x 20 5/8 in. )

Colecție privată 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

  "Gulliver's Travels" by Jonathan Swift.  "Gulliver's Travels" by Jonathan Swift is a satirical novel published...