marți, 5 decembrie 2023

***

 Fulg - Nicolae Labiş


Desfrunzit și prea bătrân,

tremură de frig gorunul.

Au căzut și-ntâii fulgi

și l-am prins din zbor pe unul.


Migălos lucrată-n fir,

floarea mică și rotundă

s-a topit și a murit 

o minune de-o secundă.


M-am întors înduioșat

să scriu trista ei poveste;

despre-un fulg care-a venit

timpuriu și nu mai este.


Pentru ce n-ai mai rămas

în înaltul bolții tale,

de-ai venit atât de pur

spre noroaiele din vale?


Care vânt neliniștit,

răsucindu-te cu ură,

ți-a mânat către pământ

prea gingașa ta făptură?


Și de vreme ce sosiși,

pentru ce-ai dat morții vamă?

Nu puteai să fii de-argint,

ori de sticlă, ori de scamă?


Dar în vreme ce scriam

întrebarea mea nebună,

n-am văzut cum lângă geam

ninge-ntruna și întruna.


Iar când ochii mi-am-nălțat,

am văzut cum prin ninsoare

valea-ntreagă lumina

minunat scăpă rătoare.


_________


Foto: Nicolae Labiș

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

  "Gulliver's Travels" by Jonathan Swift.  "Gulliver's Travels" by Jonathan Swift is a satirical novel published...