sâmbătă, 9 decembrie 2023

***

 “De ce citesc?

Nu mă pot abţine.

Citesc să învăț și să cresc, să râd

și să fie motivat.

Citesc ca să înțeleg lucruri pe care nu le-am citit niciodată

la care am fost expus.

Citesc când sunt ursuz, când tocmai am

a spus lucruri monumental de prostești către

oamenii pe care îi iubesc.

Citesc pentru putere ca să mă ajute atunci când

mă simt distrus, descurajat și speriat.

Citesc când sunt supărat pe tot

lume.

Citesc când totul merge bine.

Citesc pentru a găsi speranță.

Citesc pentru că sunt inventat, nu doar din

piele și oase, de priveliști, sentimente,

și o nevoie profundă de ciocolată, dar eu sunt

și alcătuit din cuvinte.

Cuvintele descriu gândurile mele și ce este

ascunsă în inima mea.

Cuvintele sunt vii - când am găsit o

povestea pe care o iubesc, am citit-o din nou și

din nou, ca și cum ai cânta o melodie preferată

iar şi iar.

Cititul nu este pasiv - intru în

poveste cu personajele, respiră

aerul lor, simt frustrările lor,

țipă la ei să se oprească când sunt

pe cale să fac ceva stupid, să plâng cu

ei, râzi cu ei.

Citind pentru mine, este să-mi petrec timpul cu un

Prietene.

O carte este un prieten.

Niciodată nu poți avea prea multe. ”


De Gary Paulsen, Viața de valabilitate: Povești după carte ( https://amzn.to/3QJDAE5 )


#ad #booklovers #americanliterature  #Classic #motivation #literaturelover 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

  "Gulliver's Travels" by Jonathan Swift.  "Gulliver's Travels" by Jonathan Swift is a satirical novel published...