vineri, 19 aprilie 2024

Replici inteligente

 REPLICI INTELIGENTE


Un student al timpului, de rară inteligență,

Greșește-ntr-o bună zi și face o imprudență.

Ocupă neinvitat, masa profesorului,

Sperând că are o șansă să stea-n compania lui!


Fiind ofensat de prezența-i, de momentul deranjant,

I se adresează prompt, în stilul lui, arogant.

-De când este lumea lume, (și nu este-așa de mică)

Niciodată, la o masă n-a stat bou cu păsărică!


Supărat că dom' profesor l-a cam minimalizat,

După câteva secunde-i dă răspunsul meritat;

(O replică pe măsură, însoțită de umor)

-Mii de scuze dom' profesor, imediat încep să zbor!


Indignat de replică, (care ce-i drept, n-are seamăn)

Își propuse să îl pice la următorul examen....

După ce-a răspuns corect la orice fel de-ntrebare,

Îi mai puse spre final, una pentru provocare:


--Ce alegi? Punga cu bani sau cea cu inteligență!

-Aleg banii, am nevoie, vreau să fac o experiență!

-Să știi că din astea două, eu aleg inteligența,

Datorită ei câștig, să-mi întrețin existența.


-Lumea-i mare dom' profesor și eu cred că fiecare,

Își alege după plac sau.. alege ce nu are!

Auzind aceste replici, profesoru'-ncremenit,

Îi dă foaia cu răspunsuri, pe care scrise,..."smintit"...!


După câteva minute, studentul, politicos,

Îi prezentă foaia scrisă și se adresă sfios;

-Dom' profesor, mă scuzați! Pe foaie, doar v-ați semnat,

Dar aș vrea să știu, vă rog, ce notă am meritat?!

                            Tataielu'Andrei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

  "Gulliver's Travels" by Jonathan Swift.  "Gulliver's Travels" by Jonathan Swift is a satirical novel published...