marți, 9 aprilie 2024

Savurează clipa la un pahar de vin Beciul Domnesc!

 

E primăvară iar și natura incepe să renască. Zi după zi ne înconjoară viața în toată splendoarea ei, într-o explozie de culoare și parfum unică și irepetabilă.

Este perioada când ne străduim să ne ridicăm dintr-o stare de epuizare in care ne-am afundat in timpul iernii, când ne-a doborât frigul și lumina insuficientă. Este perioada în care încercăm să restabilim relațiile dintre noi, să ne reîntâlnim fie cu o anumită ocazie, fie fără un pretext anume.

Îmi amintesc de vremea copilăriei. Mai ales de vremea când trăiau bunicii și erau în deplinătatea forțelor. Fie că ne doream, fie că nu, bunicii, la fel că toți din generația lor, ne țineau familia unită. Nu exista zi de naștere a vreunuia dintre noi sau vreo zi onomastică in care sărbătoritul zilei să nu primească urările de bine din partea tuturor membrilor familiei. Și nu exista nici o sărbătoare (Paști, Crăciun sau Anul Nou) care să nu fie petrecută în mijlocul familiei, de regulă la bunici. Eram atât de mulți încât noi, copiii, petreceam într-o cameră separată de cea a adulților, lângă care nu mai încăpeam la masă. Și se petrecea ore bune, cu mâncare, băutură și antren.

Au trecut anii. Bunicii sunt de mult o amintire. S-au dus pe rând, lăsând durere și un gol imens în suflet. Cu timpul durerea s-a ostoit și golul din suflet s-a umplut cumva. Sau poate că am învățat să trăim împăcați cu mersul normal al vieții.

Deși erau momente când aș fi preferat să nu mai particip la petrecerile cu atât de mulți participanți, acum îmi lipsesc acele momente. Îmi este dor de cei plecați dintre noi, de momentele petrecute alături de ei. Acum am rămas doar împreună cu tatăl meu, singurul rămas din generația lui din familie. Și în amintirea vremurilor de demult încerc să petrec fiecare clipă alături de el așa cum o făceam altă dată.

Se apropie sărbătorile Pascale. Deși mi-e dor de petrecerile de altădată, știu că voi petrece sărbătorile Pascale singură, doar împreună cu tatăl meu. Masa va fi una obișnuită, dar nu va lipsi un vin bun de pe masă.

Tradițională mesei de Paști este carnea de miel la care s-ar potrivi un vin Cabernet Sauvignon de la Beciul Domnesc, după principiul conform căruia la carne roșie merge un vin roșu. 

Vinurile de la Beciul Domnesc sunt vinuri de o calitate superioară, din soiurile nobile de viță de vie din podgoriile de la Odobești, Cotești, Huși și Panciu, o regiune viticolă de tradiție, unde atât terenul cât și climatul sunt prielnice culturii de viță de vie.

Nu o dată părinții mei, geografi fiind, au ajuns prin părțile locului. Călătoreau destul de mult prin țară în scopul de a studia atât mediul geografic natural cât și activitățile umane din fiecare regiune în parte. În zonele viticole, cu depozite de vinuri, se organizau sesiuni de degustare de vinuri, prin care studiau diverse soiuri de vinuri cultivate in zonele respective.

Acum de Paști, cu o sticlă de vin de la Beciul Domnesc pe masă, abia aștept să-l trag de limbă pe tatăl meu să-mi povestească despre degustările de vinuri de pe vremuri. De la el știu că vinul se studiază cu toate simțurile de care dispunem: vizual, privind vinul prin transparența paharului, olfactiv rotind ușor paharul și mirosind ușor aburii ridicați deasupra gurii paharului, gustativ, luând o cantitate mică de vin pe care o plimbăm prin toată gura pentru a-i simți aroma, și... auditiv, prin clinchetul paharelor ciocnite.

În principiu, vinurile se asociază frecvent cu mâncarea servită, atât ca și culoare cât și că gust, dulce sau sec, in funcție de cantitatea de zahăr conținută. Ideea este să se potrivească savoarea și proprietățile vinului la caracteristicile felului de mâncare servit...

Se apropie sărbătorile Pascale. Încă nu m-am hotărât asupra vinului pe care îl voi bea la masa de sărbătoare. Dar indiferent dacă va fi o fetească albă sau un cabernet sauvignon cert este că va fi un vin de calitate din podgoriile românești. Și asta pentru că vinurile românești sunt renumite in toată lumea pentru calitatea lor deosebită.

Ce pot să îmi doresc de sărbători? În primul rând sănătate, multă sănătate. Și să am familia aproape, atât cât a mai rămas din ea, pentru că nu este nimic mai important decât să fii alături de cei dragi in toate momentele importante ale vieții.

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2024




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

  GALA PUCCINI, la Ateneul Român Cu ocazia Centenarului Giacomo Puccini, de la a cărui trecere în eternitate se omagiază 100 de ani, Institu...