miercuri, 27 martie 2024

Serghei Esenin Ne ducem toți

 Serghei Esenin – Ne ducem toti


Ne ducem toti cîte putin, mereu,

Către-un liman de tihnă si-mpăcare,

Poate curînd va trebui si eu

Bulendrele să-mi strâng pentru plecare.


O, dragi mesteceni, gingași și subțiri!

Si tu, pamânt! Și voi, câmpii ca marea!

In preajma sorocitei adormiri

Eu unul nu-mi pot stapâni-ntristarea.


Pe lumea asta am iubit nespus

Tot ce în trupuri sufletul adie.

Spun pace vouă, sălcii ce-n apus

Vă oglinditi în apa purpurie.


Atât de multe gânduri am urzit,

Am scris atâtea cântece visate

Si pe pamîntul trist sunt fericit

C-am respirat si c-am trăit de toate.


Sunt fericit c-am sărutat femei

Si-am lenevit pe iarba parfumată,

Iar fiarelor, ca unor frați ai mei,

Eu nu le-am zdrobit capul niciodata.


Acolo stiu ca nu fosneste-n zări 

Cu gâturi lungi de lebădă, secara…

De asta-n preajma tainicei plecări 

Eu mă-nfior și-mi simt adânc povara.


Acolo stiu ca nu vor mai fi fagi,

Nici holdele cu aur viu pe nume…

De asta poate mi-s asa de dragi

Toti oamenii cu care sunt pe lume.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

  "Intr-un oraş din Franţa, pe un afiş cu o tanara spectaculoasa la intrarea intr-o sala de gimnastica, scria :  "În vara aceasta ...