duminică, 1 martie 2020

Interviu cu Anca Chirvase: “Muzica îmi curge prin vene”

I-am cunoscut și ne-am distrat împreună în decembrie, la Gala SuperBlog 2019. Acum, revin alături de noi în calitate de sponsor, cu probă dedicată în competiție – pretextul perfect să-i luăm la întrebări ca să aflăm mai multe despre ei 🙂 Doamnelor și domnilor, Anca Chirvase și formația Ciprian Dan!
1. Vă invităm să vă prezentați. Cine sunt Anca Chirvase și membrii formației (pe scenă și nu numai)?
Proiectul a luat naștere odată cu controversata poveste de dragoste dintre personajele principale, Anca și Ciprian. Zâmbesc când vorbesc despre noi pentru că ni s-a întâmplat ceva minunat. Când ne-am cunoscut, acum mulți ani, activam fiecare în alte formații și, pentru ca nu mai rezistam unul fără celălalt, am decis că trebuie să cântăm împreună. Am făcut repede un recensământ al prietenilor din lumea muzicii. A fost ușor pentru noi să găsim echipa potrivită, mai ales că eu am fost solistă a Ansamblului profesionist de folclor din cadrul “Tinerimea Română”, iar soțul meu, pe atunci iubit, a activat și el într-un ansamblu, numit “Statul Major al Aviației Romane”. Cunoșteam mulți artiști și repede am găsit persoanele potrivite și am început pregătirile. Detalii despre fiecare membru al echipei puteți găsi și pe site-ul nostru. 
2. Când și cum ați decis să transformați pasiunea pentru muzică în profesie și cum a evoluat cariera voastră?
Despre Ciprian, soțul meu, pot spune că muzica i-a fost creșterea. A crescut înconjurat de artiști, de muzică, de instrumente muzicale. A crescut printre artiștii mari, cunoscuți, care veneau în casa socrilor mei, fiind prieteni și colegi de breaslă. 
Fiecare membru din acest proiect are în spate povestea familiei de artiști alături de care au înflorit, mai puțin eu. 
Eu vin dintr-o familie simplă de apicultori. Deși am cochetat cu muzica încă de la 3 ani, moment în care am ieșit în evidență în momentul unei serbări. Pare de necrezut, dar îmi amintesc și acum când mi-am înghițit limba pe scena Casei de Cultură din Bârlad. Am cântat “La oglindă”, piesa regretatei Angela Moldovan. Am avut nevoie de câteva minute bune de încurajări până să-mi fac curaj să încep. Era o scenă mult prea mare pentru mine. M-am pierdut cu firea. Nu voi uita niciodată momentul. 
Anii au trecut și ușor, ușor m-am îndepărtat de muzică, deși sufeream enorm. Muzica îmi curge prin vene. Este în ADN-ul meu. Dacă renunț, mă îmbolnăvesc. 
Se pare că drumul meu a fost muzica; deși m-am mai abătut pe ici, pe colo, viața m-a adus tot în acest context. Nu pot decât să mă bucur. Așa mi-am cunoscut soțul, așa am închegat această echipă minunată! 
3. La câte petreceri ați cântat până acum? Ce melodii sunt cele mai solicitate și cum vă asigurați că mențineți antrenul pe ringul de dans când invitații sunt obosiți?
Nu m-am gândit la un număr fix, dar cu aproximație fiecare separat și toți împreună, însumate, depășim cu lejeritate 1000 de petreceri la care am participat! 
Nu există petrecere fără “Mărie și Mărioară”, “Lung îi drumul Gorjului”, “Căsuța noastră”, “Sanie cu zurgălăi”, “Hai, hai cu trăsioara”, “Ionel, Ionelule” etc. Acestea sunt șlagărele pe care le cunoaște toată lumea și sunt mereu cerute. 
Dacă trebuie să mă laud, o voi face. Trebuie să spun că am avut o singură petrecere la care a trebuit să găsesc fel și fel de joculețe pentru a-i antrena pe invitați. De altfel, nu avem probleme. Ori suntem norocoși, ori ne facem meseria la superlativ. Nici nu mai contează. Important este rezultatul.
4. Ce vă diferențiază de alte formații?
Așa cum am spus încă de la prima întrebare, am fost uniți datorită iubirii. Din iubire pentru muzică și din iubirea noastră poate ieși ceva de ignorat? Ca personalitate și stil abordat, să știi că putem enumera pe degetele de la o mână astfel de formații. Lumea mă aseamănă mereu după timbrul vocal cu Andra, după diversitate cu Diana Matei, iar după nebunia de pe scenă cu Viorica de la Clejani. 
5. Care considerați că sunt ingredientele unei petreceri reușite? 
Nu cred că știu sigur… Poate energia formației și mai ales a solistului. Dacă el transmite emoția și starea de bine prin toți porii, deja evenimentul este unul reușit! 
6. Ce criterii ne recomandați să avem în vedere pentru a ne alege formația potrivită pentru un eveniment?
În primul și în primul rand, dragii mei (mă adresez mirilor), gândiți-vă la invitații voștri. Ce genuri muzicale ascultă? Nu puteți să luați numai muzica care vă place vouă și invitații să se uite! Eu asta cred și asta le-o spun tuturor mirilor mei. Vreau să-i ajut să-și organizeze petrecerea de vis. Nu neapărat sa semneze un contract cu noi. Dacă după petrecere nu zâmbesc, înseamnă că noi nu am fost alegerea potrivită. Nu ne dorim să se întâmple asta. 
7. Care este cea mai mare satisfacție profesională pentru voi? Dar cea mai mare provocare?
Cea mai mare satisfacție? Hmm… au fost multe. M-am mândrit cu premiile mele și cu participările mele în festivaluri naționale și internaționale de muzică, apoi colaborarea cu Orchestra Fraților Advahov, proiect ce este încă în derulare. O altă mare satisfacție o avem din faptul că oamenii ne iubesc și ne cheamă ani de-a rândul la toate petrecerile din neam și din rândul prietenilor. 
Ca provocare, vă mărturisesc și nu îmi e rușine sa recunosc: am cântat la o petrecere în care 80% erau surdo-muți. Și oamenii ne zâmbeau și dansau. Spre surprinderea noastră, chiar foarte bine. Nu ne venea să credem. 
8. În decembrie 2019 ați participat la Gala SuperBlog și ne-ați asigurat antrenul la petrecere. Cum a fost pentru voi această experiență? Ați mai cântat pentru bloggeri? Dacă ai juriza un concurs de karaoke colectiv, ce notă ne-ai acorda? 🙂
Ha, super întrebarea!
Gala SuperBlog pe mine, una, m-a ținut în suspans. Nu știam la ce să mă aștept și acest lucru mi-a aprins motorașul meu secret. Mie îmi place adrenalină. Îmi plac lucrurile noi și spontane. Și nu, nu am mai cântat pentru bloggeri. Mi-a plăcut. Ne-a plăcut. Mai vrem! 
Nota maximă pentru curaj și pentru bunăvoință! Karaoke înseamnă ceva pentru amatori și a fost super bine! Pentru execuția corectă a notelor muzicale nu vă dau note! După câteva reprize de karaoke împreună cu noi, cu siguranță vom organiza și un Super Karaoke, cu probe, premii, Gală și toate cele. 😛
9. De data aceasta, participați la SuperBlog și în calitate de sponsor al competiției, adică le veți propune bloggerilor o probă. Ce le recomandați concurenților, mai ales celor la prima participare?
Da, mulțumim pentru oportunitate. 
Concurenților le-aș recomanda să încerce să scrie pentru propria lor materie cenușie și să nu acumuleze frustrări. Uneori, viața poate fi imparțială, dar nimeni nu știe de ce.
10. Ce proiecte aveți în desfășurare? Dar planuri?
Dacă tot m-ai întrebat, chiar vreau sa menționez că dezvoltăm echipa într-un nou proiect premium. Va fi un band cu instrumente “reci”: chitară, bass, tobe etc. Suntem nerăbdători și entuziasmați. Se va numi Ciprian Dan Music. Îi pregătim și o “căsuță” online. Un site nou nouț și piese noi și toate cele. Urmăriți-ne pe canalele de comunicare online! Vă pupăm și spor la scris concurenților! Abia așteptăm să ne distrăm alături de voi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

  Cea mai adâncă și mai mare fântână naturală de pe planetă se numește Xiaozhai Tiankeng. Este situat în Fengjie, municipalitatea Chonqinun,...