luni, 23 martie 2020

De la prieteni

Cutremurătoare poezie-premonitie a poetului.
...Adrian Păunescu..

Bolnavi unanim"
,,Si ce-ar fi daca,
  Intr-o zi blestemata
  Ne-am îmbolnăvi cu toții
  Deodată?
 Si medici,si pacienți,
 Si părinți,si copii?

 Ce-ar fi,ce-ar fi
 Daca,brusc,
 Ne-am îmbolnăvi,
 Daca n-ar avea
 Cine pe cine sa mai trateze,
Bandaje si paranteze?

Ce-ar fi daca,
In urma dreptului legitim
De a ne îmbolnăvi,
Chiar ne-am trezi
Ca ne-am îmbolnăvit
Si n-avem cui ne adresa,
N-avem pe cine chema?

Ce-ar fi daca,
Intr-o zi blestemata,
Ne-am îmbolnăvi
Cu toții
Deodată?"

Miroase-a carantină peste veac,
Bolnavii sunt chemati sa se supună,
la încercarea ultima,comuna,
sa li se spuna: nu mai aveti leac"..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

  Regizorul, scenaristul şi graficianul Ion Popescu-Gopo, câştigător al unui „Palme d’Or” (1957) s-a născut la 1 mai 1923, în Bucureşti. Ion...