marți, 17 martie 2020

Hrană sănătoasă pentru corp sănătos

 Ufff!!! Nu este destul că, prin natura profesiei mele, am un ritm de muncă infernal. Asta în mod obişnuit şi în condiţii normale. Din punct de vedere profesional sunt singură şi trebuie să lucrez singură. Practic nu are cine să mă inlocuiască la locul de muncă din toate punctele de vedere. Deci trebuie să rezist zdravănă și în deplinătatea capacităților de muncă atât la servici cât și acasă.
Prima condițție de a mă menține sănătoasă și în putere este menținerea unui stil de viață sănătos. Pe lângă odihnă activă și somn suficient, menținerea tonsului fizic și psihic, un rol important îl reprezintă alimentația sănătoasă: echilibrată și care să-mi asigure aportul tuturor principiilor nutritive necesare unui organism stresat în majoritatea timpului.
Nu este destul însă că am un ritm de muncă infernal în condiții obișnuite în viața de zi cu zi. Sunt situații în care intervin condiții deosebite de lucru, când trebuie să îmi schimb oarecum și modul de viață. Adesea neavând timp de cumpărături, trebuie să fac cumva pentru a-mi cumpăra din fugă mai tot din tot ceea ce am nevoie în casă, ca și produse de bază. Mai ales produse alimentare de bază.
Dacă am face o listă cu produsele pe care ar trebui să le am pe stoc pentru hrana de zi cu zi, oare ce am pute în toate situațiile? Sa vedem...
1. Făină și paste făinoase. De regulă două din tipurile de făină nu lipsesc din cămara mea: făina de grâu și făina de porumb. Asta în cazul în care nu am timp să ies să cumpăr pâine și trebuie să prepar în casă. Plus că am grijă să am în stoc 2-3 tipuri de paste și biscuiți pentru completarea meniului.
2. Ulei. Fie că este vorba de ulei pentru gătit sau ulei petru salată, fie că este vorba de ulei de măsline sau ulei de floarea soarelui, este absolut necesar în alimentația zilnică.
3. Ceaiuri diverse. În principiu, am nevoie de o cantitate ceva mai mare de lichide. Fie că este vorba de apă ca atare, fie că este vorba de alimente sau băuturi. Cel mai frecvent, îmi asigur necearul de apă din ciorbe sau supe, lapte și lactate și ceaiuri diverse, în principal ceai verde, care poate înlocui cu succes cafeaua.
4. Zahăr și îndulcitori. Dacă, in general, cafeaua o beau mai amară, adică fără zahăr sau îndulcitori, în ceea ce privește ceaiul, îl prefer îndulcit. Ca atare, este necesară și o anumită cantitate de zahăr la îndemână.
5. Fructe diverse. Sunt opțiunea potrivită pentru desert sau pentru o gustare dintre mese. În plus, este o variantă mult mai potrivită când am nevoie de ceva de „ronțăit” într-un moment de plictiseală. Asta în ceea ce privește fructele ca atare. Făcute compot sau alte preparate gen „prăjituri” pot fi o componentă perfectă a cinei.
6. Lapte și lactate. Le consum, după caz, la micul dejun, prânz sau cină. Sunt ușor de digerat și totuși suficient de consistente.
7. Fructe deshidratate și confiate. Consumate ca atare, sunt un aliment suficient de consistent pentru a furniza energie organismului pentru o bună bucată de timp. Sau se pot rehidrata prin adăugarea la compoturi sau diverse feluri de mâncare.
8. Fructe și semințe oleaginoase. Surse de vitamine și minerale, pot fi adăugate cu succes la diverse preparate culinare.
9. Fulgi de cereale. Aceste produse pot fi preparate rapid cu aport de apă, lapte sau iaurt, fiind un fel de hrană perfectă preparată la iuțeală.
10. Conserve și semipreparate. Au un termen de valabilitate ceva mai mare. În plus, pot fi pregătite relativ rapid la nevoie.
Cu siguranță lista poate fi mai lungă. Numai că trebuie să ținem cont că într-un apartament obișnuit de bloc nu pot fi depozitate o cantitate prea mare de provizii pe timp îndelungat. Plus că trebuie să combinăm inteligent aportul de produse proaspete cu produse cu un termen mai lung de valabilitate.
Articol scris pentru Spring SuperBlog 2020

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Replici inteligente

 REPLICI INTELIGENTE Un student al timpului, de rară inteligență, Greșește-ntr-o bună zi și face o imprudență. Ocupă neinvitat, masa profeso...