sâmbătă, 14 martie 2020

Cadouri promoţionale - povară sau necesitate?

Nu o dată mă agasa promovarea agresivă și prost aleasă a diverselor produse sau servicii: „fluturașe” plasate „strategic” în cutia poștală sau oferite la colțul străzilor, invitații la prezentarea de produse sau servicii, etc, etc, etc... Înțeleg că trăim într-o societate de consum, dar cu greu pot concepe să cumpăr produse de care nu am prea mare nevoie, pe care le folosesc extrem de rar la momentul respectiv sau produse scumpe, deși (zice-se!) de calitate mai bună, dar pentru care există în comerț variante la un preț mult mai accesibil. Deși prefer produsele cât de cât performante, prefer să le achiziționez în ideea de a le folosi pentru un timp suficient de lung și pentru diverse nevoi suficient cât să am convingerea că atât cât le folosesc până la uzura lor își merită pe deplin banii investiți în ele.
Nu o dată am fost pusă în situația de a mi se oferi diverse cadouri promoționale. Mi se ofereau diverse mostre de produse la primul contact realizat cu o anumită firmă; le foloseam fie din curiozitate, fie pentru că efectiv aveam nevoie de ele la un moment dat, la o urgență. Sau, ca o altă variantă, la cumpărarea unui anumit produs, fie primeam un „supliment” gratuit din acel produs, fie primeam un alt produs, mai mic, de o valoare simbolică în raport cu cumpărătura făcută. Ideea era că o cantitate puțin mai mare, oferită ca bonus, dintr-un anumit produs, îmi oferea posibilitatea de a folosi acel produs pe o durată mai lungă, scutindu-mă de cumpărături prea dese. Iar în cazul în care mi s-a oferit un alt produs, eram bucuroasă dacă reușeam să îi găsesc, în acel moment și pentru un timp, o utilitate. Ca exemplu, hota primită la cumpărarea unui aragaz am instalat-o, folosind-o pentru o bună bucată de timp, chiar dacă performanța sa nu mi se părea foarte bună. Iar aparatul micuț de fotografiat, primit atunci când am cumpărat o mașină de spălat rufe, l-am folosit cu brio, deși nu atât de mult pe cât mi-aș fi dorit, pentru imortalizarea unor momente din viața mea.
  De câțiva ani, mai puțin în ultimele luni, primeam diferite cadouri simbolice din partea șefilor sau a colegilor/colaboratorilor. Cel mai frecvent primesc flori, dulciuri, cafea. Ocazional agende și instrumente de scris. În cazul florilor, apreciez în special și aproape exclusiv gestul; nu prea am spațiul necesar în casă pentru a așeza flori, fie și doar într-o vază cu apă în cazul florilor tăiate. Cafeaua și „cofeturile”, adică dulciurile, mai frecvent pe bază de ciocolată, le primesc mai cu plăcere, consumându-le ceva mai frecvent. Însă agendele, birotica și instrumentele de scris sunt ceva mai frecvent utilizate, atât la locul de muncă cât și în viața personală. Iar dacă sunt produse personalizate, îmi vor aminti cu siguranță de cel care mi le-a făcut cadou.
Alte categorii de firme cu care, eventual, vin în contact pentru a le promova produsele și a contribui la vânzarea lor sunt producătorii de medicamente. Nu rareori apar produse noi în domeniu, produse care trebuie promovate în rândurile populației, ale potenționalilor consumatori. Dincolo de reclamele din mass-media, de prezentarea de produse în rândul profesioniștilor din domeniul sănătății, absolut necesare dealtfel, companiile farmaceutice își promovează și altfel produsele, mai ales în cazul prezentării de medicamente. Desigur că sunt utile pliantele și alte categorii de materiale informative, dar ceea ce am acceptat cu relativă plăcere au fost, pe lângă mostrele de medicamete, atunci când s-a putut în cazul produselor uzuale, și diversele mai mult sau mai puțin „mărunțișuri”, așa cum ar fi instrumentele de scris personalizate și originale, birotică, lanterne, brelocuri, toate personalizate, iar exemplele ar putea continua. Sunt obiecte care au costuri reduse de producție, pot fi oferite pe scară destul de largă, pot fi folosite relativ ușor în viața de zi cu zi, și tocmai de aceea pot fi extrem de bine primite.
Articol scris pentru Spring SuperBlog 2020

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

  Cea mai adâncă și mai mare fântână naturală de pe planetă se numește Xiaozhai Tiankeng. Este situat în Fengjie, municipalitatea Chonqinun,...