joi, 26 martie 2020

Blogger şi influencer, de la vis la realitate

„La început a fost cuvântul”

Mai în glumă, mai în serios, s-ar putea spune că femeile sunt foarte dibace în folosirea cuvintelor. Mit sau realitate, de multe ori această afirmație se verifică din plin. Se pare că nici eu nu m-am dezis de această „dexteritate”: mai în glumă, mai în serios, părinții mei îmi spuneau că am deprins vorbirea înaintea mersului. Trecerea de la vorbire la citit am făcut-o, de asemenea, destul de devreme: inainte de a merge la școală, cam înainte de a împlini cinci ani. Cum eram o fire mai degrabă retrasă, nu mi-a fost greu să petrec destul de mult timp citind, deseori câteva ore pe zi doar din plăcere. Dacă se adăuga lectura mai mult sau mai puțin impusă din afară, desigur că timpul petrecut „cu nasul în carte” se prelungea destul de mult. Riscam adesea să intru într-un fel de criza, riscând să nu mai am ce citi, dacă nu schimbam strategia într-un fel sau altul: fie reciteam cărțile la anumite intervale de timp, fie găseam alte surse, biblioteci sau librării, din care puteam să-mi procur cărțile, fie treceam la alt nivel de lectură, citind alte și alte genuri de literatură.
Au trecut puțini ani până când m-am apucat de enigmistică și rebus; aveam în jur de 10-11 ani când m-am apucat de această îndeletnicire. După câteva decenii de practică a astfel de exerciții ale minții, pot spune că sunt destul de bună în domeniu. Cu ajutorul acestui tip de exerciții, mintea mea s-a deprins să facă asocieri neașteptate între cuvinte și idei.
Trecerea de la citit la scris, referindu-mă la conceperea de texte proprii, s-a petrecut firesc de-a lungul timpului. Nu-mi era greu să scriu diverse povestiri, poezioare sau alte texte, pur și simplu ca din joacă. De aici și până la dorința de a concepe volume întregi nu a fost decât un pas.

Mediul online și lectura/scrisul

Trecerea de la offline la online

Nici nu visam în copilărie că ar putea veni o vreme când calculatorul și internetul vor face parte din viața noastră. Pe atunci mare parte dintre sursele de informare erau câărțile și presa scrisă. Recunosc că acest fapt mi-a prins bine, căci știu să folosesc cu ușurință biblioteca și cărțile pentru a culege datele și informațiile necesare la un moment dat, fără să fiu excesiv de dependentă de tehnologie și de gadgeturile de ultimă generație. Dar recunosc acum că internetul folosit inteligent este o sursă inepuizabilă de informații.
Am venit în contact cu un calculator încă de la începutul studenției. Probabil că nu eram suficient de pregătită pentru acest impact, căci, dacă practic am prins relativ rapid câteva chestii, la teorie aproape că nu pricepeam mai nimic. Cu siguranță trebuiau rumegate informațiile de acest gen, combinând teoria cu practica, pentru a asimila acest gen de informații; cert era că la acel moment nu găseam suficient timp pentru asta. Ca atare am zis că dacă neam de neamul meu nu avusese de-a face cu acest gen de tehnologie, nu era cazul să mă apuc tocmai eu de folosirea ei. Mare greșeală! A trebuit să treacă destul timp până să-mi schimb opinia. Terminasem facultatea și lucrasem de câțiva ani buni. Calculatoarele și internetul începeau să prindă teren și comunicarea începea să se mute din offline în online. Am tărăgănat momentul primului contact cu acest gen de tehnologie până când m-am simțit depășită de situație în ceea ce mă privea în domeniul informării și documentării profesionale. Intuiam că pătrunzănd în online aș fi putut rezolva problema documentării profesionale mai mult, mai rapid și mai ieftin. Și intuiția s-a dovedit corectă. Așa că am achiziționat un calculator, l-am conectat la internet și am rezolvat jumătate din problemele stringente în acel moment în doi timpi și trei mișcări practic pe gratis.

De la rețele de socializare la blog

Odată rezolvate problemele de documentare profesională de moment, eram liberă să folosesc internetul după propria-mi plăcere. Ceea ce m-a debusolat pe moment, căci nu prea aveam idee ce aș fi putut să caut. Primul impuls a fost să îmi caut prietenii din viața reală în mediul online. Așa am intrat în ceea ce s-ar putea numi rețele de socializare. Mai timid la început, dar din ce în ce mai mult, aproape necontrolat, în sensul că îmi făceam câte un cont pe oriunde se putea. Multe asemenea conturi au rămas practic nefolosite. Dar altele au rămas și pe ele mi-am făcut prieteni virtuali pentru scurt timp.
Totodată am descoperit ceea ce s-ar putea numi bloguri, portaluri să rețele literare. Pe multe le-am citit, mai mult sau mai puțin, pe puține dintre ele am și postat, ce-i drept destul de puțin. Ceea ce mi-a rămas în minte a fost că se poate desfășura o activitate intensă in acest sens.
Primul blog propriu l-am făcut în domeniul blogspot... imitând un prieten virtual care își deschisese blog înaintea mea. Pentru o vreme am citit și am comentat pe blogul lui, apoi l-am deschis pe al meu propriu. A fost o acțiune destul de stângace la început; pur și simplu mă străduiam să văd ce se putea face cu un astfel de blog. Dar scriind, mai bine spus postând, am început să-mi doresc să fiu citită de alții. Curând mi-am dat seama că mai am mult de muncă pentru a scrie bine.
Am constatat repede că blogul ppoate aduce beneficii. Dincolo de căpătarea unei dexterități într-ale scrisului, am constatat că blogul poate aduce venituri, în bani și produse. Mai mult produse, până acum, în cazul meu. Dar potențial exista. După o perioadă scurtă de promovare de produse prin bannere, timp în care am putut să fac și eu comenzi destul de mici în contul reclamelor, am renunțat la ele odată ce nu mai câștigam nimic. Atunci am trecut la scrisul efectiv de articole pe blog pentru promovarea de produse, din care să obțin câștiguri. La început a mers destul de bine pentru nivelul la care eram, dar era nevoie de mult mai mult decât atât.

Shopping online

La un moment dat mi-am dat seama de importanța business-urilor de tip shopping online. Să fim bine înțeleși: nu voi renunța niciodată la ideea de a fi clientul magazinelor clasice. În astfel de magazine pot vedea direct produsele, pe care le pot examina direct înainte de a le cumpăra. Numai că magazinele virtuale au câteva avantaje de necontestat:
  • Sunt mult mai mari și mai bine aprovizionate, teoretic vorbind, decât un magazin obișnuit, fiind asemănătoate supermarket-urilor. Pot avea mărfuri mai diverse, mai variate, mărfuri care uneori sunt mai greu de comercializat într-un magazin obișnuit, fie din cauza prețului mai ridicat, fie prin faptul că sunt cumpărate mai rar și de prea puțini oameni pentru a fi rentabilă stocarea lor într-un magazin mai mic și destinat unui număr mai mic de clienți
  • Livrarea produselor poate fi făcută direct la domiciliul sau sediul potențialilor cumpărături, în orice cantitate și în orice moment, ceea ce este extraordinar de comod.
  • Comenzile se fac rapid, aproape instantaneu, mai ales atunci când se știe exact ceea ce se dorește a fi comandat.
Sincer vorbind, aș susține, prin articole pe blog, un astfel de gen de afaceri. Până acum chiar am promovat diverse astfel de firme online: magazine, agenții de turism, furnizori de servicii, cu mai mult sau mai puțin succes.

Marketing online la un click distanță

 Sincer vorbind m-aș angaja să fiu o veritabilă agenție de publicitate așa cum ar fi Caravana Digipeak, pentru orice agent de vânzări si de servicii din mediul online. Și asta pentru că am încredere în utilitatea acestor activități. Dar pentru o mai mare eficiență este necesar să mai lucrez asupra a ceea ce scriu pe blog sub aspectele care se pot numi content writing, SEO și Google Ads. Desigur, nu înainte de a lucra pentru un graphic design cât mai performant în procesul de realizare website aplicată la nivelul blogului. Interesul meu ar fi ca blogul să fie cât mai ușor de accesat și, odată accesat, să fie cât mai ușor de citit de cât mai multe persoane. Apoi ar fi excelent dacă ceea ce scriu pe blog este și poate fi oricând bine promovat în social media, pentru o cât mai bine promovare.Importantă este și consultanța marketing pe care o pot primi pentru a-mi dezvolta strategii și campanii de marketing cât mai eficiente pentru a realiza o eficiență cât mai mare a promovării afacerii și un câștig cât mai substanțial.
Articol scris pentru Spring SuperBlog 2020

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

  Joi - 9 Mai - ,, Înălțarea Domnului,, ( Sarbatoare de porunca )   Programul sfintei liturghii :  Dimineata la ora 10 ⁰⁰  Seara la ora 18⁰⁰...