vineri, 10 noiembrie 2023

***

 O stea… căzătoare


O piatră de mormânt îmi este gândul, 

Din gânduri mi-am alcătuit mormântul,

Din sute de idei mi-am împletit giulgiul,

Iar din tristeți mi-am terminat sicriul.


M-am îngropat în răsărit de soare

Când nimeni nu era pe afară,

Doar eu, o mică și neînsemnată vietate,

Îmi răcoream picioarele în moarte.


Am colindat cu umbra spiritului luna,

Am poposit apoi la fiecare stea

Și aș fi vrut să vă opresc pământul, 

Căci nimeni nu a plâns la moartea mea.


M-am înfrățit în absolut cu Universul 

Să născocim în doi o nouă stea,

În care să nu punem gânduri,

Iar eu să zac pe veci în ea.

*

Mi-am amintit fără să vreau trecutul,

Când ți-am văzut în praf de stele chipul,

Și-n ziua când lucram un colț de stea

Am hotărât să-ți vizitez ținutul.


Dar clipele se transformaseră-n ore

Și zilele se preschimbaseră-n ani,

Iar eu călătorisem mii de ani 

Când am ajuns să văd din nou pământul.

 

De sus, din cerul plin de stele,

Am căutat să-ți văd iar chipul,

Dar fiindcă nu te-am mai găsit, 

De întristare, m-am aruncat în mare.

       ( Vas ile Serban, “Drumul spre cer vol.2”)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

  21 de lucruri pe care nu le știai despre România: 1. Aproximativ o treime din Munții Carpați se află în România, oferind peisaje uimitoare...