vineri, 10 noiembrie 2023

***

 LENEA E COCOANĂ MARE


Bună dimineața, Doamne,

Mulțumescu-ți pentru azi

N-ai cumva niște bomboane

Sau covrigi din cei mai calzi?


N-ai o ceașcă de cafea,

Aromată și aburindă

Ți-oi mulțumi pentru ea,

Dimineață în oglindă!


Trist sunt, Doamne, fără leac,

Ploaia îmi cade printre gene

O fi poate că-s sărac

Și nu pentru că mi-e lene!


Eu nu-s leneș din născare,

M-am grăbit să vin pe lume

Târziu am mers în picioare

Și aveam și vreo două nume!


Mama mă striga, Păcală,

Când castronul îl goleam

Mai ceream ceva din oală,

Fiindcă nu mă săturam!


Tata mă striga, Tândală,

Când mă împiedicam de-o piatră

Iar, când eu am mers la școală

M-am crezut la cort, în șatră!


Printre bănci mergeam ca Vodă,

Din degete fluieram

Toți mă strigau, Lobodă,

Locului nicicum nu stam!


Prea grea școala pentru mine

Și băncile prea înguste

Recreații prea puține,

Căscam gura după muște!


Am trecut cum trece gâsca

Prin apă și nu se udă

Și acum măcăn ca rățușca,

Nimeni nu vrea să m-audă!


Sunt om mare, cap rotund

Și-am chelit puțin în frunte

Poate ar trebui să-l tund,

Dar fire nu mai am multe!


Îmi duc zilele cum pot,

Când la umbră, când la soare

Lumea mă strigă netot,

Ce car lenea în spinare!


Uneori sunt fără chef,

Privesc soarele chiorâș

De ce, Doamne, nu sunt șef,

Să ordon: culcat, târâș!


Instrucție aș face, Doamne,

Cu toți trântorii din stup

Le-aș da câteva canoane,

Să le execute în grup!


Uneori sunt un arici,

Ghem de ace mergător

De-n mână îmi pui un bici,

Bat lenea pân-o omor!


Dar, acum mi-e tare foame

Și posmagii îmi sunt cam tari

N-ai la îndemână, Tu, Doamne,

Niște cornuri de-ale mari?


De-mi dai, Doamne, să mănânc,

Poate forțe oi căpăta

Și într-o zi am să mă duc

Și de lucru oi căta!


Și-oi lucra și eu ca alții,

Din zori și până în seară

Și atunci m-or iubi și frații,

N-oi mai fi de-a lor ocară!


Toți îmi spun că-s nătăfleață

Și aștept să cadă mereu

Câte o pară mălăiață,

Dar s-o mestec mi-este greu!


Lenea e cocoană mare

Eu o port cu demnitate

Dar, n-am nimic de mâncare

Doar lenea ce-o car în spate!


Eugenia Spătaru,,Adnana "

09.11.2023

Drepturi de autor rezervate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

  21 de lucruri pe care nu le știai despre România: 1. Aproximativ o treime din Munții Carpați se află în România, oferind peisaje uimitoare...