duminică, 9 octombrie 2022

Cum m-a ajutat tehnologia să devin creativ?

 Dacă în urmă cu 20-25 de ani cineva mi-ar fi spus că tehnologia va face parte din viața mea și, mai mult, că voi fi aproape dependentă de tehnologie pentru a-mi face viața mai ușoară nu aș fi crezut. Neam de neamul meu nu fusese atras în mod categoric de tehnologie. Și totuși...

La un moment dat, documentarea profesională m-a împins spre tehnologie. Mai precis spre IT. Când am constatat că , dacă nu mă obligă, măcar mă ajută să mă documentez mai repede, mai comod și mai ușor de suportat financiar, am început să învăț să lucrez cu un calculator.

A fost mai lesne decât m-am așteptat. Și mi-a plăcut. Și am continuat...

După ceva vreme de gaming și explorarea rețelelor sociale (în fine, ceea ce era în acele vremuri), doar pentru relaxare, am căutat mereu altceva, fie și pentru variație. Pentru început am constatat că se poate citi extrem de mult pe diverse site-uri. Nu doar literatură, sub formă de cărți, ci și reviste și ziare într-o gamă din ce în ce mai largă. De la citit la publicarea propriilor scrieri nu a fost decât un pas. Aici recunosc că un rol destul de important îl au blogurile.

De la lectură am trecut la shopping online. Nu că aș fi abandonat cumpărăturile din magazinele clasice, dar online ai acces la produsele pe care nu le găsești decât în magazinele mari din orașele mari. Este cu mult mai comod să comanzi, singura problemă ar fi putut fi preluarea coletului.

Că tot veni vorba de divertisment și petrecerea timpului liber, atâta cât este disponbil, tot tehnologia te poate ajuta eficient în ceea ce privește activitățile din domeniul sport și călătorie. Mărturisesc că sunt mare amatoare de drumeții, mai ales în natură. Ca atare îmi pot fi absolut necesare tot felul de rucsacuri și genți de voiaj, în care să îndes tot ceea ce aș avea nevoie pentru o deplasare spre destinația preferată la un moment dat. Și recunosc că, la un moment dat, călătoriile vor putea fi chiar o necesitate: deplasări în vederea participării la diverse manifestări științifice, schimburi de experiență, cursuri, simpozioane, congrese... 

Dar în primul rând aș prefera la un moment dat să călătoresc pentru propria-mi plăcere. De ce nu? O călătorie poate oferi o cantitate de informații cât ar putea fi cuprinse în biblioteci întregi, informații ce pot fi ulterior împărtășite și altora. Totul poate fi înregistrat, filmat, copiat, apoi postat pe un blog de călătorii. Asta da creativitate!...

Dacă acum m-ar întreba cineva dacă regret că am inclus tehnologia în viața mea, aș spune că nu regret nimic. Dimpotrivă. Nu numai că nu regret, dar nici nu aș putea renunța la tehnologie. Mă ajută enorm, îmi ușurează viața și activitatea, îmi stimulează creativitatea dacă o folosesc inteligent, îmi facilitează comunicarea cu ceilalți și schimbul de informații. Cunosc și mă fac cunoscută, ceea ce este un real avantaj. Asta nu înseamnă că renunț la mijloacele clasice de informare, ci le completez eficient cu tot ceea ce îmi poate oferi tehnologia în diversele ei forme.

Articol scris pentru SuperBlog 2022

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

  Cea mai adâncă și mai mare fântână naturală de pe planetă se numește Xiaozhai Tiankeng. Este situat în Fengjie, municipalitatea Chonqinun,...