duminică, 13 martie 2022

Meditații online la matematică? Da, la Centrul Unirea!

 Niciodată matematica nu a fost punctul meu forte. Ca să fiu mai sinceră, eram extrem de oscilantă. Erau perioade când eram bună spre foarte bună, dar erau și perioade când eram aproape „analfabetă” într-ale matematicii. Totul ținea de posibilitatea mea de a înțelege și asimila noțiunile de bază ale matematicii și de a le aplica în practică.

Dacă mă întrebați dacă am făcut meditații la matematică... Mărturisesc că da. De voie de nevoie trebuiam să dau examene în care una dintre probe era matematica. Și credeți-mă că oricât aș fi urât-o era răul cel mai mic posibil în acel moment.

Mi-ar fi plăcut să fi fost cât de cât bună la matematică. Așa ca și provocare, ca și antrenament al minții. Dar în acele momente și până acum nu s-a putut. Dar aș relua oricând încercarea de a învăța puțină matematică, mai ales acele părți care mi-au dat la timpul respectiv serioase bătăi de cap. Nu dau vina pe profesori, au făcut tot ceea ce era omenește posibil, ba chiar cu mult mai mult. Este posibil ca manualele să fi fost mai încâlcite sau poate că metodele mele de învățare nu erau cele mai potrivite.

Dacă aș relua acum pregătirea pentru bac, mai mult ca sigur principala materie de studiu ar fi matematica. Și nu m-aș rezuma doar la pregătirea individuală ci aș recurge la meditațiile la matematică, în speță la meditațiile la matematică pentru bacalaureat. Dacă în copilărie și adolescență singura variantă de meditații era cea alături de profesor, acum aș avea la dispoziție meditațiile la matematică online, folosindu-mă de tehnologia avută la dispoziție. Și sincer vorbind, există meditații la matematică extrem de accesibile într-un sistem organizat cum ar fi cele de la Centrul Unirea.

În ultimul timp am devenit oarecum un autodidact. Învăț singură foarte multe lucruri pentru că adesea îmi este greu să-mi coordonez programul cu cel al unui profesor. Nu am prea mult timp liber și atunci când găsesc câteva ore libere ori sunt extrem de obosită, atât de obosită încât ideea de a învăța ceva este pur și simplu o utopie, ori la acele ore nici un profesor nu este dispus să ajute într-ale învățatului nici dacă ar avea toată bunăvoința din lume. Dar uneori îmi propun să fac eforturi să învăț lucruri noi ajutată de un profesor. Și am început să reușesc acest lucru.

Cele două metode de a învăța, singur și sub îndrumarea unui profesor, se completează perfect. Când înveți singur, mai ales dacă ești extrem de motivat, te axezi în pregătire exact pe lucrurile de care ai nevoie precis în acea perioadă, în acel moment. Dacă recurgi și la ajutorul unui profesor, acesta îți poate aduce în fața ochilor informații de actualitate care îți pot scăpa dacă te informezi de unul singur. În plus îți poate prezenta anumite ponturi sau trucuri de a învăța și de a utiliza informațiile care îți pot fi ulterior extrem de utile. Profesorul, privind în perspectivă, poate pune accentul pe informații și noțiuni pe care te poți baza în pregătirea ulterioară și în exercitarea profesiei. În plus, profesorul îți poate impune un ritm susținut de învățare tocmai pentru a te încadra în timpul optim de pregătire.

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2022

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

 Bărbatul - Adrian Păunescu Am dat un telefon la mine acasă, Am spus "Alo!" și-apoi am așteptat Și mi-a răspuns o voce-aproape gro...