sâmbătă, 14 noiembrie 2020

Prevenția, mai ieftină decât tratarea. Cum întreținem igiena în spațiile publice interioare cu ajutorul consumabilelor medicale?

 Sunt medic. Mi-a plăcut ideea de a învăța și practica această meserie și nu m-am lăsat până ce nu am terminat facultatea și m-am angajat ca medic.

Visasem să devin internist sau, în orice caz, ceva pe linia specialitâților medicale. Nu a fost să fie. Așa că m-am angajat ca medic școlar. Prevenție, prim ajutor în caz de urgență, educație pentru sănătate. A fost ceva acceptat oarecum ca un compromis pe moment, dar în timp a început să-mi placă si am rămas aici. Și voi rămâne aici până mă retrag din activitate.

Deși sunt medic și îmi place să-mi practic meseria, ca pacient sunt de toată jalea. Prefer să nu ajung pe mâna colegilor mei decât atunci când nu mai rezist și nici atunci întotdeauna. Adică extrem de rar. De aceea încerc să fentez pe cât se poate boala, cu atât mai mult cu cât lucrez predominant pe prevenție.

Cel puțin până acum (și de acum înainte!) cel mai des și mai mult m-au chinuit, ca pacient, bolile infecțioase. Sunt expusă agenților patogeni mai mult sau mai puțin agresivi, venind în contact cu o mulțime de oameni, adesea bolnavi, căci trebuie să recunoaștem că puțini vin la medic doar ca să-l întrebe dacă se simte bine și nu cumva are el nevoie de ajutor. Și cum orice bacterie, virus sau parazit caută să lupte să supraviețuiască pe „spinarea” mea, infectându-mă și îmbolnăvindu-mă, mă consider ca un „aspirator” de microbi și de boală. Așa că singura modalitate de a le domoli virulența este să menșin în jurul meu o stare de curățenie și de igienă cât mai riguroasă.


Pentru confortul meu propriu și pentru siguranța mea personală și nu numai, mă aprovizionez dintr-un magazin specializat și de încredere, așa cum este Medicale-Shop.ro, sau oricare altul, consumabile medicale, echipamente de protecție și dezinfectanți în cantitate suficientă. Nu le folosesc în exces, căci nici ceea ce este prea mult nu este bun, dar nici nu fac economie excesivă. Și în timp am constatat că contează enorm igiena.

Dacă aș povesti copiilor și tinerilor de azi că atunci când eram de vârsta lor aveam destul de des zile cu restricții până și la banala apă care ar fi trebuit să curgă de la robinet și că asta ducea la folosirea apei stocată în sticle, bidoane și găleți, apă drămuită cu zgârcenie. Mai ales vara, Ceea ce se solda cu multe infecții digestive, în special episoade de diaree.

Acum nu se mai pune problema nemenținerii igienii corporale, Apă este din belșug, materiale de curățenie la fel. Bunăvoință să fie... Tocmai pentru menținerea unei stări bune de sănătate.

Articol scris pentru SuperBlog 2020

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

  JANE EYRE de Charlotte BRONT Ë. Jane Eyre este un roman al scriitoarei engleze Charlotte Bront ë. A fost publicată pe 16 octombrie 1847, d...