sâmbătă, 27 octombrie 2018

7 stiluri pentru 7 zile: si totusi o singura pereche de blugi

Proaspata absolventa de facultate, trebuiam sa imi dau examenul de licenta. Dadusem deja proba scrisa, un banal (oare?!?) test grila. Si luasem proba cu o nota nici prea-prea, nici foarte-foarte, dar onorabila. In fine, examenul era practic luat. Pana in momentul acesta. Urma prezentarea proiectului lucrarii de diploma. Discutasem ultimele detalii cu indrumatorul de proiect, urma ca a doua sau cel mult a treia zi sa prezint lucrarea. "Asta e tot ce am avut de spus", imi spuse indrumatorul. "Nu stiu daca maine voi putea fi alaturi de tine, dar sa stii ca iti tin pumnii. Fii fara grija, va fi cineva langa tine sa te ajute cu prezentarea. A!!... Si ultimul detaliu:tinuta. Ai grija sa iti iei ceva simplu si cat de cat elegant, gen sacou si fusta"...
Am multumit si am plecat spre casa. In minte aveam ultimele detalii de pus la punct: sa imi pun cele cateva folii cu desene, grafice si ilustratii necesare prezentarii, si sa imi pregatesc hainele: un costul, fusta si taior, cu bluza potrivita la culoare, si o pereche de sandale mai bune. Odata iesita din facultate, dupa ce ma orientasem "pe teren" cam pe unde sa intru a doua zi pentru examinare, ma intalnesc cu o colega de grupa. Eu urma a doua zi sa imi prezint lucrarea la Igiena, ea tot a doua zi la Pediatrie. "Hai cu mine sa imi cumpar o pereche de blugi noi, apoi mergem impreuna o bucata de drum spre casa si mai palavragim." "Te innoiesti!", zisei. "Pai macar sa am o pereche de blugi noi pentru maine la examen. Vad eu ce pun pe langa ei. Sa nu fiu prea jerpelita"... Blugi pentru examen? E drept ca fata era slabuta si firava si nu prea aveai ce pune pe ea ca sa ii stea bine mai mult decat o tinuta sport sau casual. Dar... in fine! La banii nostri de atunci putea fi o solutie de compromis. In fine... Am intrat intr-un magazin cu produse de imbracaminte de toate felurile, inclusiv blugi. Si a inceput fata sa probeze perechi de blugi: o pereche...a doua... a treia... Se tot invartea in fata oglinzii cautand tot felul de cusururi. Pana la urma s-a oprit tot la prima pereche probata.
In fine, totul a fost perfect pentru amandoua la examen. Au trecut anii si nu ne-am mai intanit intre timp...
Intre timp m-am gandit la posibilitatea adoptarii unei tinute incluzand blugii ca element de vestimentatie, pentru mai multe situatii. Materialul este destul de rezistent, de trainic, si o imbracaminte bazata pe un asemenea material rezista in timp, chiar purtata in mod frecvent. Croiala hainelor, desi posibila in putine feluri ca si tipar, este "neutra" si adaptabila mai multor situatii. Accesorizata diferit, schimbarile por fi spectaculoase.
Sa luam posibilitatea de a alege o pereche de blugi dama si diverse perechi de incaltaminte de dama, ca sa luam doar doua piese de baza din vestimentatie, la care se poate adauga o bluza sau un tricou, o geanta si alte accesorii bine alese. Blugii pot fi folositi fie intr-o tinuta tip sport cu o pereche de adidasi, un tricou sau maieu si o geanta simpla sau un rucsac, pentru tinuta de la scoala sau de la servici, tocmai in conditiile in care trebuie sa umblam mult si bine si este necesara o tinuta lejera si practica. Adidasii pot fi oricant inlocuiti cu o pereche de incaltari cu toc, tocmai pentru diversitate.Tricoul poate fi inlocuit oricand cu o bluza mai sic sau cu o ie, tocmai pentru a crea un efect mai deosebit, de pilda pentru o petrecere intre prieteni. Plus ca se pot adauga oricand niste accesorii de tipul unei esarfe sau a unei curele sau se pot incalta niste perechi de adidasi ornati cu picturi sau "sclipici", ca tot par a fi in trend. Geanta poate fi schimbata mereu in functie de situatie, plus ca putem merge cu capul descoperit sau putem purta o sapca sau un basc, schimband oricand modelul acestora.
Cu putina imaginatie, putem face oricand achizitiile potrivite ca sa ne descurcam, la nevoie, fie si cu o singura pereche de jeans.
Articol scris pentru SuperBlog 2018

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

 Sarbatori Pascale binecuvantate ! CRACIUNUL SI PASTELE - CONTROVERSE Înainte de Hristos, existau două sisteme de calculare a timpului într-...