luni, 22 octombrie 2018

Mi-as dori... o aventura!

“Nu măsura viața în numărul de respirații, ci în numărul momentelor care ți-au tăiat rasuflarea.”
 Fotografie: Mai acum cateva zile, tata imi facea o destainuire: "Am avut doua iubiri in viata mea: Delta Dunarii si muntele!" Si avea dreptate: aceste doua iubiri i-au marcat copilaria si tineretea. Nascut intr-o familie care traia de generatii intr-un sat din apropiere de Gura Humorului, a respirat inca din primii ani de viata aerul tare, racoros si puternic imbibat de parfumul cetinii si a rasinii din codrii Bucovinei. Mai apoi, cand fratii s-au risipit, dusi de valtoarea vietii, prin alte sate sucevene, a haladuit muntii in lung si in lat. Contactul cu Delta Dunarii s-a produs mai tarziu, cand unul din frati s-a stabilit in Tulcea, unde si-a intemeiat propria familie. Poate ca tocmai placerea de a strabate drumurile l-a dus spre facultatea de geografie, urmand sa lucreze ca profesor timp de patru decenii.
Fotografie: Aceeasi dragoste de natura mi-a transmis-o si mie, cred, direct prin codul genetic, caci mi-a placut tot ce inseamna viata si mediul inconjurator. Intr-adevar, nu suport sa imi petrec viata intre betoanele orasului daca nu sunt "asortate" macar cu un petec de verdeata. Imi place sa pipai natura, sa ascult murmurul vietii, sa adulmec parfumul vegetatiei.
Fotografie:   Daca as alege, pentru petrecerea vacantei si a timpului liber, intre munte si mare, as alege din start muntele. Poate ca mi-ar placea sa privesc viata de la inaltimea crestelor montane sau, pur si simplu, mi-ar placea sa simt aerul tare al muntilor patrunzandu-mi in plamani si inundandu-mi intregul organism.
Fotografie: Daca Extreme Travel mi-ar propune, ca si turism de aventura, o multitudine de excursii personalizate, nu as alege ca destinatii insule exotice si nu as opta pentru circuite safari, ci as prefera excursii in muntii Romaniei. Si asta din mai multe motive...
In primul rand este vorba de distantele parcurse pana la destinatie. Nu este vorba ca as refuza o destinatie mai indepartata la un moment dat, dar nu stiu daca acum, cand sint atat de prinsa cu munca, as avea puterea sa fac calatorii prea lungi pentru a vedea peisajele si obiectivele pe care mi le doresc. Mai tarziu, poate, s-ar schimba datele problemei, dar acum prefer sa incerc sa imi cunosc cat mai bine propria tara.
Da! Aici ma simt intotdeauna ACASA. Aici sunt familiarizata, daca nu cu locurile,cel putin cu mediul si oamenii. Aici in Romania, oriunde as merge, m-as simti ca acasa, m-as simti alaturi de oameni ca si aproape de propria familie. Aici as vrea sa cunosc fiecare traseu, fiecare particica a tarii, pe care as vrea sa o citesc ca pe o carte mereu deschisa.
As vrea sa aflu mereu de ce strainii sunt atrasi de tara noastra pe care noi, aproape cu totii, de multe ori o respingem si o renegam. Sau cel putin nu stim sa ii valorificam potentialul turistic. Nu trebuie multe investitii si amenajari peste tot, ci amenajari facute "cu cap" si cu inteligenta, fara a modifica ireversibil si de prost gust natura si mediul, ci creand facilitati pentru oricine ar vrea sa strabata mai usor distantele si de a face accesibil fiecare coltisor de natura pura, virgina, aparent neatinsa de interventia omului.
As vrea sa imi cunosc tara, natura ei, pentru ca din natura sa imi reincarc trupul cu energia si forta necesara pentru a-mi trai viata mai departe. As vrea sa imi cunosc tara cu trecut si prezent, cu istorie, geografie si biologie... Cu tot ce inseamna mediu pur romanesc. Cu tot ceea ce te face sa respiri sanatos, chiar daca privelistile iti taie respiratia de uimire.
Articol scris pentru SuperBlog 2018

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

 Bărbatul - Adrian Păunescu Am dat un telefon la mine acasă, Am spus "Alo!" și-apoi am așteptat Și mi-a răspuns o voce-aproape gro...