joi, 11 octombrie 2018

Punctul în care arta intersectează ingineria

Poate ca va amintiti despre amicii mei proaspeti locatari in casa noua. Tocmai ii lamurisem oarecum de modalitatea mai eficienta de a-si procura materialele de constructie, ca mi-a strafulgerat prin minte ceva...
- Sper ca aveti intocmit planul casei pana in cele mai mici detalii.
- Oarecum, raspunse el. Parter si etaj, garaj...
- Ati gasit un arhitect bun cu care sa colaborati? Cineva capabil sa faca un plan pentru o casa eficienta, functionala, ieftina si frumoasa?
- Da, am gasit un birou de arhitectura extrem de avantajos plasat pe drumurile noastre. Ne-a executat un proiect de casa extrem de rapid, extrem de complet si cu toate detaliile duse pana la perfectiune. Si costul nu a depasit nicicum bugetul de care dispunem, oricat de stramtorati am fi fost.
- Cred ca a iesit o casa asa cum ati dorit.
- Da. In sfarsit este o casa unde ne simtim cu adevarat "acasa". Este o casa cu parter si etaj, curte, garaj, terasa, mansarda... Inauntru avem toate functionalitatile: dormitoare, bucatarie, baie, un living extrem de spatios in care ne petrecem mare parte a timpului, mai ales cand suntem cu totii impreuma si mai ales cand avem si musafiri. Asta in timpul iernii, caci vara iesim pe terasa si in curte, unde incingem gratarele impreuna cu toti vecinii din apropiere, care ne sunt si colegi de serviciu sau vechi prieteni si colegi de scoala.
- Si utilitatile?
- Apa o pompam dintr-un put de mare adancime. Este extrem de rece, ca si cum ar fi scoasa din frigider. Bineinteles ca am montat o mica statie de tratare, ca sa nu avem probleme. Iar in loc de canalizare am amenajat o fosa septica. Instalatia de incalzire este alimentata de o centrala pe gaz metan, foarte eficienta si economica. Cu gazul metan am avut o problema, am fost conectati la reteaua de gaze destul de tarziu, asa ca in prima iarna practic nu am putut folosi centrala. asa ca ne-am incalzit electric, cu resouri si calorifere electrice plasate prin toata casa, asa ca am avut extrem de mult de plata in fiecare luna pe tot timpul sezonului rece. Nu puteam mentine temperatura in locuinta sub un anumit nivel, fata era inca destul de micuta. Si tot din cauza ei nu ne-am putut restrange doar intr-o parte din casa, ca sa nu consumam asa de mult curent tocmai ca sa nu-i ingradim copilului libertatea de miscare prin casa. Nu ar fi inteles prea mult problema si s-ar fi simtit frustrata.Dar acum s-a rezolvat.
- Inseamna ca aveti o casa mare.
- Privita dinafara nu pare atat de mare, dar spatiul este atat de bine impartit si amenajat incat inauntru casa este extrem de spatioasa. In plus am tinut si tinem mereu legatura cu arhitectul tocmai pentru a ne ajuta in continuare sa facem lucrari de reparatie si de intretinere, precum si sa putem sa facem reamenajari, la nevoie, in cele mai bune conditii. Si ne ajuta in orice moment il solicitam si fara sa platim exagerat de mult.
- Toate casele din zona sunt la fel sau aproape la fel? Sunt case tip?
- Evident ca toate casele din zona se "asorteaza" oarecum, respectand un tipic asemanator. Tocmai pentru a creea un aspect placut privirii. Dar fiecare casa are specificul ei aparte. Practic fiecare casa, fiecare proiect este personalizat in functie de personalitatea si nevoile clientului. Totul se pliaza atat pe nevoile familiei cat si pe ceea ce ofera mediul inconjurator.
- Ma bucur pentru voi. Sa va bucurati de casa pana la adanci batranete. Stiu ca v-ati dorit-o enorm.
- Multumim. Treci pe la noi cand ai drum prin Bucuresti. Si nu numai.
 - Cu placere. Voi trece, desi nu promit deocamdata nimic sigur. Am un program destul de incarcat. Dar cine stie? Accept invitatia cu placere.
Si uite asa ne-am despartit cu gandul ca ne vom revedea curand.
Articol scris pentru SuperBlog 2018

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

  Hamlet de William Shakespeare Teme Imposibilitatea certitudinii Ceea ce îl separă pe Hamlet de alte piese de răzbunare (și poate de fiecar...