miercuri, 24 noiembrie 2021

Am grijă de natură aşa cum am grijă de mine

Oricât m-aș da tânără, și recunosc că mai am încă câțiva ani buni de viață activă cel puțin din punct de vedere profesional, uneori simt suflul rece al bătrâneții bătându-mi în spate. Poate pare exagerat, dar simt că se simte din ce în ce mai mult o uzură a organismului, uzură care se simte din ce în ce mai mult și se accentuează pe măsură ce trece timpul.

Nu este nevoie să mă uit în fiecare clipă în oglindă ca să simt că pielea are tendința de a se usca, de a se acoperi de crăpături fine la început, dar din ce în ce mai pronunțate, de a se descuama, de a se rida... Nu este nevoie să mă uit în fiecare clipă în oglindă sau să îmi trec foarte des degetele prin păr ca să-l simt subțire, fragil, acoperit de mult sebum, cu scalpul deshidratat până la prurit și usturime, cu straturile superficiale descuamându-se extrem de ușor.

Și atunci ce este de făcut? Cel mai simplu „truc” de înfrumusețare ar fi să ajut pielea și părul să arate mai bine și să se simtă mai bine. Tocmai ca să mă simt și eu mai bine.

Cremă Hidratantă Fermitate Corp  Ca de obicei îmi doresc un produs românesc. Pur românesc. Tocmai pentru a fi sigură că pot avea oricând la îndemână un produs cosmetic cu o formulă care mă avantajează și care adesea este mereu disponibil, relativ ieftin și care poate ajunge relativ rapid în magazin și de aici la domiciliul clientului. Respect tradiția familiei și intru într-un magazin Farmec online sau direct în magazinul fizic. Mă reped la o cremă hidratantă pentru corp. Cum știu sigur că se va consuma relativ rapid, încerc să mă orientez: este cumva la promoție? Mai sunt și alte variante de creme hidratante, pentru corp, mâini sau față? Urmăresc în timp orice nouă formulă care apare la orizont, tocmai pentru a o testa dacă îmi priește la fel de bine ca și cremele deja folosite.

Gândesc mai apoi în perspectivă. Sunt conștientă în primul rând că am ales produsele Farmec pentru că sunt cât se poate de naturale. Pure, fără adaosuri care le pot denatura proprietățile reparatoare ale pielii și părului. Și fără a agresa organismul. Apoi intuiesc că schimbările negative de la nivelul pielii nu sunt datorate doar înaintării în vârstă ci și agresiunii factorilor de mediu. Asta cu atât mai mult cu cât uneori suntem nevoiți să trăim, să circulăm și să muncim într-un oraș mare, aglomerat, intens poluat. Și cum la urma urmei natura nu se poluează singură, de la sine atât de mult precum o poluăm noi, oamenii, prin activitatea noastră de zi cu zi. Oricât de mult ar încerca natura să-și restabilească și să-și mențină echilibrul firesc, nu va reuși dacă noi, oamenii, îi nesocotim și îi încălcăm regulile.

Sunt conștientă așadar că trebuie să am grijă de natură așa cum am grijă de mine. Și am grijă de mine îndepărtând impuritățile din organism tocmai pentru a mă menține cât mai curată. La fel procedez și cu mediul înconjurător. Odată produsul cosmetic utilizat în întregime, ambalajul gol este ca și o impuritate pentru natură. Un gunoi care nu ar trebui aruncat oriunde, oricum și peste tot. Prefer deci să colectez ambalajele selectiv și să le depun în recipiente speciale, în locuri special amenajate, de unde vor putea fi ridicate și transportate în acele locuri unde vor putea fi reciclate, pentru a se face din ele alte obiecte absolut necesare pentru viața de zi cu zi.

Articol scris pentru SuperBlog 2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

  Cea mai adâncă și mai mare fântână naturală de pe planetă se numește Xiaozhai Tiankeng. Este situat în Fengjie, municipalitatea Chonqinun,...