marți, 28 martie 2017

"Cititor feroce"


Daca ma gandesc mai bine, in casa mea s-au adunat carti din cel putin 2-3 biblioteci: a parintilor mei, a bunicilor si matusii mele si cartile cumparate de mine si pentru mine. Si nu numai... S-au adunat mai multe volume de-a lungul timpului... Si inca multe dintre cele care au fost nu mai sunt azi deloc. Unele au fost imprumutate altora; si "imprumutate" au ramas, ca nu le-am mai vazut inapoi pe majoritatea cartilor date altora. Pe unele le-am recuperat ulterior, cumparand cartea respectiva reeditata. Pe altele insa... am ramas cu speranta ca voi gasi candva o noua editie pe care sa o cumpar, recuperand pierderea. Iar altele au fost date in mod deliberat, considerand ca nu le voi (mai) citi vreodata. Asa ca din multe ce sunt ar fi putut fi cu mult mai multe.
Pe majoritatea cartilor le-am citit, unele dintre ele chiar de mai multe ori. Altele au ramas (inca!!) necitite sau citite fragmentar, fie pentru ca nu am avut timp, fie pentru ca nu am fost pregatita sa le citesc si sa le inteleg. Desigur citirea lor a fost doar amanata pentru un moment ulterior cand voi fi avut si timpul si mintea pregatita si deschisa pentru asimilarea informatiei.
O vreme ritmul de lectura a fost extrem de intens. Pur si simplu nu aveam prea multe alte lucruri de facut decat... sa citesc. Si am citit, deschizandu-mi astfel gustul pentru lectura. Dar la un moment dat ritmul de lectura s-a diminuat progresiv. Pur si simplu aparusera alte prioritati care imi mancau timpul disponibil. Dar imi doream ca sa se iveasca candva timpul liber necesar sa imi ostoiesc dorul si dorinta de a citi si pentru propria-mi placere si nu din nevoia impusa din exterior de a ma informa. In anumite perioade am cautat sa imi cumpar cate carti se puteau achizitiona de pe piata. Curand insa m-am simtit constransa de lipsa resurselor, in special a resurselor financiare. In plus, intr-un oras mic de provincie ca acesta in care traiesc si lucrez, in librariile clasice existente in oras, din ce in ce mai putine, aprovizionarea cu carti nu se face asa de mult si de bine ca intr-un oras universitar. Si totusi problema se poate rezolva, cumparand carti online. Bani sa ai, ca oferte sunt destule. Si in plus exista posibilitatea targurilor de carte organizate in diferite orase. Daca ai norocul sa prinzi un astfel de targ, avand suficienti bani la dispozitie, iti poti achizitiona carti dupa pofta inimii.
Acum imi pun problema sa citesc si sa recitesc toate cartile pe care le am deja in casa, oricat ar fi de multe. Problema este sa am puterea de a gasi si timpul necesar. Cu putina bunavointa si inteligenta se poate valorifica orice perioada de timp aparent "mort", in asa fel incat sa se mai poata citi o pagina... doua... trei... mai multe.
Citind, simt ca patrund intr-o alta lume. Ca ma relaxez activ, asimiland informatii. Ca ma delectez, ca ma amuz, ca traiesc o viata noua cu fiecare viata a fiecarui nou personaj din cartile citite.
Si trebuie sa gasesc puterea de a achizitiona si alte carti. Pe care sa le citesc si sa le rascitesc... iar si iar... Pentru ca simt ca dorinta de a citi nu va disparea niciodata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

 Bărbatul - Adrian Păunescu Am dat un telefon la mine acasă, Am spus "Alo!" și-apoi am așteptat Și mi-a răspuns o voce-aproape gro...