vineri, 31 martie 2023

Siguranța începe cu igiena: Cum putem crea un mediu mai sănătos și mai curat în centrele publice?

 De mică am fost clienta fidelă a centrelor de servicii medicale, cu sau fără voia mea. Şi cu voia mea, creând în mintea mea acea magie a halatelor albe, am continuat să profesez în domeniul medical din dorinţa de a face la rândul meu şi altora binele care mi s-a făcut în trecut.

Făcând bine, puteam atrage asupra mea răul produs de microbi. Ca atare am socotit că am nevoie de protecție sub forma unei igiene ceva mai stricte. Ca atare, este mereu nevoie de consumabile medicale sub formă de echipamente de protecție și dezinfectante, care se pot achiziționa fizic din magazine specializate sau online, de pildă de pe Medicale-Shop.ro.

Dacă în trecut dezinfecția se făcea mult mai greoi, prin fierbere cu sau fără adaos de substanțe dezinfectante, mult prea greoi, mult prea de durată și mult prea ineficient ținând cont de standardele de azi, acum protecția se poate face cu mult mai ușor prin halate de unică folosință, pijamale de unică folosință, role de cearceafuri tot de unică folosință care apoi se colectează și se distrug definitiv odată cu microbii. Și chiar dacă poate părea mai scump la o primă vedere, per ansamblu poate fi cu mult mai ieftin, căci nu se mai consumă resurse pentru spălare, călcare, dezinfectare și la un moment dat distrugerea produselor uzate și înlocuirea lor cu altele noi.

Mereu apare ceva nou in domeniul protecției față de agresiunea agenților patogeni, care devin din ce în ce mai agresivi și mai rezistenți la tratamentul cu antibiotice. De aceea ideea este să nu se ajungă la agresiunea microbilor asupra organismului uman , ci să se pună o barieră între mediul contaminat și organism sau chiar să se distrugă potențialii agenți patogeni din mediul înconjurător până la un  nivel care să nu fie periculos pentru organismul uman, tocmai în ideea că, prin natura profesiei, unele persoane sunt mai expuse atacului microbian sau viral si, deci, îmbolnăvirilor, adesea în forme grave.

Uneori este necesară doar alternarea dezinfectanților folosiți, desigur țintiți pe anumiți agenți patogeni care s-ar putea afla, mult mai probabil, în anumite medii. De multe ori însă este necesară combinarea dezinfectanților între ei sau și cu alte metode de distrugere a agresorilor, plus folosirea de mijloace de tip barieră de protecție puse între agenții agresori și organismul uman victimă potențială.

Ce îmi poate sugera siguranță în fața potențialilor agresori invizibili? Uneori simplul alb imaculat al suprafețelor, păstrat imaculat în mod constant, ceea ce poate sugera curățenia prin culoarea albă însăși. Adesea simpla schimbare periodică a materialelor de unică folosință, utilizate pentru acoperirea suprafețelor diverse și a corpului uman. De multe ori mirosul discret, dar perceptibil, al dezinfectanților folosiți pentru spălarea sau ștergerea suprafețelor

Nu pot spune că mă bazez doar pe dezinfecția făcută de ceilalți. Igiena trebuie păstrată de fiecare dintre noi la nivelul propriului organism prin spălare, aerisire, evitarea mediilor potențial contaminate sau măcar păstrarea unei distanțe suficient de sigure față de sursele de infectare, cu alte cuvinte să nu ne ducem deliberat spre sursele de infecție, spre murdărie și să nu stăm în direcția de potențială răspândire a fluxului de microbi. Asta nu înseamnă să trecem dintr-o extremă în cealaltă, căutând doar medii potențial sterile. Organismul trebuie oarecum să intre în contact cu microbi (atenție!) mai inofensivi, dar care să determine organismul să-și formeze propriile bariere de apărare împotriva agresiunii potențiale a microorganismelor.

Igiena personală și a colectivităților nu este un moft ci o necesitate atâta timp cât este păstrată inteligent în limite de bun simț , care să ne păstreze sănătoși și puternici și în perfectă stare de funcționare. Așa ne învață medicii, tocmai pentru că și ei trebuie să se protejeze de îmbolnăviri tocmai pentru a reuși să-i ajute pe alții să se mențină sănătoși și puternici.

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2023

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

 Bărbatul - Adrian Păunescu Am dat un telefon la mine acasă, Am spus "Alo!" și-apoi am așteptat Și mi-a răspuns o voce-aproape gro...