miercuri, 15 martie 2023

Cum alegem serviciile de hosting? Tehnologie versus asistență umană

 Primul contact cu informatica şi cu un calculator a fost abia în primul an de facultate. Nu-mi dădeam seama atunci cât îmi va fi de necesar în viața mea profesională și nu numai decât mai târziu. Dacă practica mai mergea cât de cât, cu teoria stăteam mai prost, căci nu reușeam să „vizualizez” toate informațiile suficient de logic pentru a le putea asimila. Ca atare, în acel moment mi-am spus că, dacă neam de  neamul meu nu lucrase până atunci cu un computer, probabil era cazul să nu iau nici eu în considerație domeniul informaticii ca pe o potențială activitate viitoare.

Am terminat facultatea. M-am angajat pe post pe durată nedeterminată. Am început să lucrez... Un an... doi... trei... La un moment dat ni s-a impus, cum era și normal, să reîncepem să ne punem la punct cu noutățile din domeniul profesional. Am început să particip la simpozioane, cursuri, conferințe cu prezență fizică. Nu era rău să redevin „învățăcel”, dar prezența fizică presupunea niște costuri de timp și bani cam greu de suportat pe termen lung. Cu timpul am realizat că un calculator cu conexiune la internet ar fi fost o idee bună pentru a rezolva problema cu ajutorul cursurilor online. Ceea ce îmi scutea un consum de timp deloc de neglijat, căci mă scutea de deplasările în alte locații. Dacă manifestările științifice erau și gratuite, era cu atât mai bine, căci mă scuteau și de plata unor sume de bani deloc de neglijat. ca atare mi-am cumpărat un calculator, destul de bun la vremea aceea, mi-am instalat internet acasă și m-am pus pe treabă.

Cum la început rezolvam destul de rapid problema cursurilor, am început să explorez și alte oportunități de folosire a mediului virtual. Treptat - treptat am trecut la rețelele sociale, la site-urile de muzică și literatură și am ajuns, la un moment dat, să scriu pe blog, Și mi-a plăcut.... Dar mi-ar fi plăcut și mai mult dacă aș fi reușit să-i atrag și pe alții să citească ce scriam.

Am început să-mi dau seama că nu ajungea să scriu doar așa, pur și simplu. Trebuia să scriu bine. Tocmai pentru că îmi dădeam seama că erau unii, încă de pe atunci care, prin inteligență și talent, scriau dumnezeiește. Și asta s-ar fi rezolvat în timp citind enorm și exersând tehnica scrisului. Dar mai era o tehnică pe care trebuia s-o asimilez: tehnica legată de... tehnica informatică.

Primul pas era găsirea unei variante de găzduire web extrem de simplă de folosit și de eficientă. Curând am aflat că o astfel de variantă de găzduire web eficientă ar fi putut fi găzduirea WordPress. Deja observasem că mulți dintre cei pe care îi citeam deja foloseau WordPress în blogging și nu numai... Și curând mi s-a confirmat că tehnica WordPress oferea oportunități mai bune de a scrie bine, tehnic vorbind.



Și mi s-a mai confirmat ceva și anume că alegerea unui sistem de găzduire profesională este extrem de binevenită pentru cei care se respectă în ceea ce privește scrisul. Un astfel de sistem de găzduire profesională este găzduirea HostPrior.

A trebuit să învăț extrem de mult să scriu cât de cât bine. Și trebuie să recunosc că mai am enorm de mult de învățat. De regulă sunt o persoană autodidactă, citind enorm cărți, publicații, dar și în mediul online, ceea ce este un avantaj dacă știi să folosești din plin și eficient cantitatea enormă de informații care sunt în jur și peste tot.

Curând am constatat că lectura oarecum... mă depășea. Adeseori sunt în criză de timp sau destul de epuizată încât să nu mai am putere să asimilez informații de una singură. De aceea am apelat de ceva timp la ajutorul oamenilor care se pricep în diverse domenii suficient de bine încât să fie capabili să îmi explice și mie scurt, rapid și bine. ce și cum trebuie să fac bine și pentru mine și pentru ceilalți.

La început simțeam oarecum că mă reîntorc în perioada studenției și nu doar pentru că apelez din nou la cineva care să mă îndrume din postura de profesor, de pedagog, de formator, ci și pentru că, pierzând, indirect, anumite abilități, creierul meu înțelegea și asimila mai dificil și anevoie anumite informații, dealtfel absolut necesare. Dar cu timpul m-am reobișnuit să învăț din expunerile și explicațiile altora.

Dacă m-ar întreba cineva cum aș dori să asimilez informațiile, cu ajutorul tehnicii sau de la o ființă umană, aș răspunde că aș prefera să îmbin ambele varianțe. Si asta pentru că fiecare variantă are avantajele și dezavantajele ei.

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2023

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

  Cea mai adâncă și mai mare fântână naturală de pe planetă se numește Xiaozhai Tiankeng. Este situat în Fengjie, municipalitatea Chonqinun,...