luni, 23 octombrie 2023

Fiecare cameră are povestea ei

 Din nou acasă după o zi superobositoare aşa cum sunt mai toate zilele de muncă de ceva vreme încoace. Și tare aș vrea să mă rup măcar pentru câteva ore de stresul cotidian tocmai pentru a-mi încărca mult mai ușor și mai repede bateriile pentru o nouă zi de muncă grea și obositoare.

Aș fi vrut să mă refugiez puțin într-un părculeț în drum spre casă, dar... vara a trecut de mult, chiar dacă temperaturile aerului par să fie din același peisaj (aproape) estival. Așa că mă îndrept cu pas iute spre casă cu intenția de a mă refugia între pereții propriei camere.

Camera mea... Refugiul meu în zilele reci și serile lungi de toamnă, din ce în ce mai lungi pe măsură ce iarna se apropie. O cameră modestă de bloc, dar parcă desprinsă de pe FAVI.ro. Spațiul este relativ redus, deci totul trebuie să fie comod și (multi)funcțional.


Un pat care se poate adapta la spațiu, rabatându-se atunci când vreau un supliment de spațiu cu altă destinație, fie și doar pentru trecere....



... o noptieră pe care să pot depozita o carte, o cană de ceai fierbinte sau un pahar de suc rece și brobonit de picături de apă...


... și un corp de bibliotecă simplu și multifuncțional, care poate adăposti atât cârți cât și mărunțișuri diverse, absolut necesare la un moment dat, oriunde și oricând.


Lumina? Cum cea de afară adesea nu este tocmai de ajuns, trebuie și niscaiva corpuri de iluminat. Unul plasat pe tavan, care să ilumineze toată încăperea în toate direcțiile...


,,, și o veioză mică și discretă într-un colț, pe noptieră, la capul patului, care să-mi lumineze clipele de seară târzie când mă pot relaxa din plin citind carte după carte, pagină cu pagină, până când somnul mă răpește din lumea reală, ducându-mă într-o lume de vis.

Cât de simplu se poate realiza un univers magic într-o cameră mică, simplă, în care îți poți petrece ore bune de relaxare cu mijloace simple, dar variate și extrem de eficiente. Este tocmai acea cameră care te cheamă spre ea pentru a te primi ”cu brațele deschise” Este acea cameră care este prin ea însăși un univers care spune mereu o poveste, mereu alta și totuși aceeași, care trăiește prin tine, prin dorințele și visurile tale, care îți oferă totul fără a-ți cere în schimb nimic în afară de respect, grijă și bună-cuviință. Este acea cameră care îți oferă căldură pe timpul iernilor reci și răcoarea binevenită în timpul verilor toride. Este acea cameră care îți reflectă personalitatea și se pliază pe sufletul tău atăt de bine încât simți că faci parte din ea la fel de bine cum face ea parte din tine. Este acea cameră atât de primitoare încât nu poți ieși din ea decât cu dorința de a reveni cât de curând. Este tocmai acea cameră care, deși seamănă cu atât de multe alte camere de peste tot din lume, este doar camera ta, propria ta cameră, unică și bine definită, care emană din toți porii parfum vechi și nou deopotrivă, cu un farmec aparte greu de explicat. Este tocmai acea cameră care îți păstrează amintirile și visurile și dorințele de acum, din viitor și dintotdeauna.

Articol scris pentru SuperBlog 2023

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

  Joi - 9 Mai - ,, Înălțarea Domnului,, ( Sarbatoare de porunca )   Programul sfintei liturghii :  Dimineata la ora 10 ⁰⁰  Seara la ora 18⁰⁰...