duminică, 20 noiembrie 2022

Scrisoare către Moș Crăciun

 Dragă Moș Crăciun,

Știu că nu mai sunt de mult timp copil. Am crescut mare dar sufletul îmi este încă de copil. Încă mai cred în povești frumoase, încă mai visez, călătorind oriunde mă poartă imaginația. 

A mai trecut un an și simt că se apropie iarna cu pași repezi și sărbătorile odată cu ea. Încă nu a nins, dar aerul din ce în ce mai rece anunță că zăpada se apropie cu pași repezi.

Când eram copil și ningea afară spuneam adesea că atunci, tu Moșule, ai intrat la frizeria din orașul tău din văzduhuri și îți tunzi pletele și barba, iar firele răzlețe din tunsoare cad pe pământ sub formă de ninsoare. Cele mai multe se așează pe pământ ca un covor pufos de zăpadă moale. Unele se topesc de căldura sufletelor noastre de copii, se preling spre pământ dar nu mai reușesc să ajungă jos, ci rămân agățate de un colț de streașină. înghețate sub formă de țurțuri, ca niște șiroaie lungi de lacrimi încremenite pe un obraz de văzduh rece, mult prea rece pentru ele. Iar cele mai fine dintre ele se așează pe ramurile reci și dezgolite de frunze ale pomilor, glazurându-le cu un strat subțire de promoroacă.

Știi... Încă mai aștept un cadou de la tine și încă mai visez să te întâlnesc cu adevăratelea. Dar ce cadou mi-aș putea dori? Acum este mai ușor să aleg un cadou, având acces la internet, dar cadourile sunt la fel de simple. Mă uit pe un site, la anumite rubrici de tipul: https://answear.ro/s/incaltari-copii... Sper să găsesc ceva, căci cu greu găsesc ceva potrivit picioarelor mele mici. 

Caut ceva încălțăminte pentru fete și deja se restrânge căutarea, deci teoretic voi găsi mai ușor ceva potrivit: comod, rezistent, călduros, ușor de purtat în orice condiții.

O idee ar putea fi Reima cizme de iarnă copii, niște cizme ce par moi, pufoase, călduroase, comode. Sper să existe pe stoc un număr care să mi se potrivească. Par a fi de culoare neagră, deci sunt ușor de curățat și de întreținut. Talpa este comodă și faptul că este antiderapantă îmi poate oferi siguranța mersului pe zăpadă și pe alunecuș. Sper să țină și cald.

Aș fi vrut și ceva de îmbrăcat. O geacă poate... Moale, călduroasă...Dar nu știu dacă găsești ceva potrivit într-un timp atât de scurt, ai prea multe cadouri de dus. Poate ai în vedere pe anul viitor. Sper să ne revedem sănătoși. Și poate că anul viitor va fi mai bine pentru noi toți și vom avea cu toții mai multe posibilități de a oferi și primi cadouri. Și asta pentru că, deși a trecut pentru unii dintre noi de mult timp perioada copilăriei, în suflet rămânem mereu copii. Iubim poveștile frumoase, ne place să visăm și ne plac cadourile, fie că le oferim, fie că le primim...

Te las cu bine, Moșule. Știu că nu ai timp să citești scrisori prea lungi. De aceea mă opresc aici. Te las sănătos și suficient de rapid pentru a face rost de cadouri în timp scurt, suficient de puternic să le poți duce pe toate acolo unde trebuie să le duci și unde sunt așteptate de mult timp. Și sper să rămâi la fel și în anii următori pentru că avem nevoie de tine nu doar pentru a ne aduce daruri ci pentru a ne menține mereu copii și de a ne păstra mereu visurile și speranța în existența unei bunătăți întrupate într-un bunic blajin care ne ține duios pe genunchi pe fiecare.

Cu drag, Cristina

Articol scris pentru SuperBlog 2022

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

 Bărbatul - Adrian Păunescu Am dat un telefon la mine acasă, Am spus "Alo!" și-apoi am așteptat Și mi-a răspuns o voce-aproape gro...