duminică, 20 noiembrie 2022

Găteşte cu Băneasa!

 Nu trebuie să fii italian ca să mănâncă paste frecvent. Şi în bucătăria noastră românească pastele sunt şi pot fi frecvent folosite.

 


Adesea intru în magazine pentru aprovizionare. Și indiferent ce cumpăr (întotdeauna ce îmi trebuie în acel moment și ce pot folosi la o nevoie) nu uit să iau și ceva paste. De regulă mă opresc la Paste Băneasa - Paste Făinoase și Produse de Morărit pentru că știu că pastele Băneasa , paste din grâu dur, sunt în forme variate, care se pot adapta cu ușurință la orice rețetă, fie că este vorba de Tagliatelle grâu dur Băneasa, spaghetti grâu dur Băneasa, Penne rigate grâu dur Băneasa, Fusilli grâu dur băneasa, Farfalle grâu dur Băneasa și multe altele.

Unul din gusturile copilăriei ce mi-a rămas în minte și în suflet, sunt pastele fierte în lapte și zahăr, ce căpătau uneori consistență de budincă, pe care le pregăteam adesea la cină. Ușor de preparat, ușor de consumat, cel mai mult atunci pe loc, încă fierbinți, dar care rămâneau și pentru zilele următoare, fie că le mâncam reci sau „muiate” din nou în lapte călduț. Sau orice fel de paste folosite ca adaos la supe și ciorbe... Sau pastele folosite în salate de pește, la fel de ușor de preparat și de consumat. Sau pastele folosite ca garnitură la diverse preparate de bază, presărate cu condimente și stropite cu sos. Sau pastele amestecate cu brânză sau carne, consumate ca fel principal...


De regulă am grijă să cumpăr sortimente diferite de paste, în diferite forme, tocmai pentru a le „asorta” oricărei rețete, nu numai pentru gust ci și pentru aspectul vizual, pentru că mâncarea se consumă și din priviri. Tocmai pentru asta aspectul estetic este extrem de important.

Faptul că pastele sunt extrem de folosite în rețete extrem de diverse se datorează faptului că în hrana de bază a omului intră cerealele, preparate sub diverse forme. Acestea oferă sațietate, energia necesară organismului treptat pe parcursul întregii zile. Fabricate din grâu dur sunt extrem de ușor de preparat menținându-și forma chiar după prepararea termică. Se prepară repede și se pretează la prepararea unor rețete variate, în combinații extrem de diverse, fiind extrem de versatile. Hrănitoare și gustoase, se pot consuma la orice masă din timpul zilei. Se pot consuma imediat după preparare și, dacă mai rămâne ceva pentru a doua zi, se pot consuma ulterior așa cum sunt sau cu „ajustări” minime.

Articol scris pentru SuperBlog 2022

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

 Bărbatul - Adrian Păunescu Am dat un telefon la mine acasă, Am spus "Alo!" și-apoi am așteptat Și mi-a răspuns o voce-aproape gro...