joi, 15 octombrie 2020

Respiră ușor cu SALIN!

 Vara anului 1985... Se încheiase un an școlar extrem de solicitant pentru mine și pentru mama mea. Eu intrasem în clasa a 11-a prin concurs; examenul fusese solicitant fiind primul examen din viața mea tip concurs, cu caracter eliminatoriu, la care trebuia să iau nu doar o medie de trecere, ci o medie suficient de mare pentru a-mi asigura intrarea în clasa a 11-a, în condițiile în care nu toți cei care participau la cele două teste, de matematică și fizică, din materia claselor a 9-a și a 10-a, aveau să obțină un loc în clasa a 11-a. Iar mama, la rândul ei, tocmai își luase gradul didactic 1, în urma unei sesiuni de examene destul de dificilă. Efortul amândorura fusese cu atât mai mare cu cât în acel an fusese o iarnă destul de grea, extrem de friguroasă. Și nu îndurasem doar gerurile extreme de afară ci și frigul din casă și din școală. Practic nu aveam aproape deloc căldură în interior. În casă ne încălzeam cu un reșou electric pe care îl puneam în priză de îndată ce verificam dacă era curent electric; adesea rețeaua electrică suprasolicitată pica, iar atunci când totuși era curent electric, tensiunea era adesea extrem de scăzută, așa încât aparatele electrice abia reușeau să funcționeze. În aceste condiții, cu greu am reușit să scap de o răceală severă. Dar de degerături nu am scăpat cu nici un chip.

Din fericire, ca o compensație, am reușit în acea vară să ne petrecem aproape 3 săptămâni la mare, la Mamaia. Ne-a prins bine; pe lângă odihna binemeritată, am avut parte de soare și aerosolii marini. Și asta s-a văzut ulterior în efectele benefice asupra stării de sănătate, căci vreme de un an am avut parte de mărirea rezistenței la răceli, practic neavând parte de afecțiuni respiratorii severe. Ceea ce însemna că imunitatea mea a fost cu mult mai bună, oferindu-mi și un confort psihic deloc de neglijat.

Au trecut anii și acum sunt medic școlar de aproape 20 de ani. Lucrez cu copii și adolescenți așa cum am fost și eu cândva. Și aproape întotdeauna mă confrunt cu afecțiunile respiratorii la copii. Problema este cu atât mai dificilă cu cât există copii cu afecțiuni respiratorii cronice, de tipul bronșitelor sau astmului bronșic. Nu toți reușesc să ajungă la mare suficient de des și de mult pentru a beneficia de o cură heliomarină eficientă, dar unii din ei reușesc să beneficieze de terapie salină intr-una dintre salinele amenajate special în acest scop.

Cu mult mai simplu ar fi dacă asemenea pacienți ar putea beneficia de un aparat de tip Salin, Salin Plus sau InSalin. Este tocmai acel aparat care îți aduce terapia salină la tine acasă, cu efecte benefice asupra sănătății organismului, constânt în mărirea rezistenței la răceli, datorată întăririi imunității. Aparatul are efecte benefice în caz de afecțiuni respiratorii, calmând crizele respiratorii de orice tip și, mai ales, prevenind aceste crize și agravarea lor.
Efectul benefic asupra organismului este similar unei cure saline într-o stațiune specializată, dar la un cost financiar mult mai redus. În plus, asemenea aparate pot fi folosite permanent, nu doar în cure intermitente, ca în cazul petrecerii timpului într-un climat natural din stațiune.
Astfel, cu un cost mult mai redus, se aduce o mini-salină la domiciliu, pacienții vor beneficia de un confort excepțional, iar toată familia va fi fericită.
Articol scris pentru SuperBlog 2020

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

  HAMLET DE William SHAKESPEARE Tragedia lui Hamlet, Prinț al Danemarcei, adesea scurtată la Hamlet este o tragedie scrisă de William Shakes...