sâmbătă, 17 octombrie 2020

La cumpărături în supermarket

 Recunosc! Cele mai multe cumpărături curente le fac de la magazinele mici de cartier. Mai rar intru într-un supermarket sau într-un complex comercial de mai mare întindere, de unde se poate cumpăra orice sau aproape orice. Dar intru destul de des într-una dintre următoarele situații:

  1. Am nevoie de unul sau mai multe produse pe care nu le prea pot găsi în magazinele mai mici, din cauza fie a prețului ceva mai mare sau a puținilor amatori interesați de ele, ca atare devenind mai puțin vandabile în mod curent.
  2. Am nevoie de mult mai multe produse decât pot cumpăra din magazinele mici întâlnite pe traseu, așa încât am nevoie, pentru a economisi timp, să le caut într-un loc de unde le pot cumpăra pe toate grămadă.
Dacă varianta supermarketurilor mi se pare la un moment dat „peste mână”, fiind la o distanță mult mai mare decât îmi pot permite în acel moment, fie pentru că nu am timpul disponibil, fie pentru că potențialul magazin la care aș putea găsi produsul respectiv este prea departe de casă și nu se merită deplasarea pe distanță atât de mare pentru o gamă mai restrânsă de produse, recurg la comenzile online, cu toate avantajele și dezavantajele lor.

Să ne imaginăm o ședință de cumpărături la un supermarket sau un centru comercial ceva mai extins. În primul rând am ceva mai mult de mers până acolo, în cazul în care acea unitate comercială este ceva mai departe de casă. Și sigur este cu atât mai departe de casă cu cât este mai mare. În plus cu siguranță am ceva mai mult de cumpărat, eventual ceva mai mult de căutat prin magazinul respectiv, ceea ce poate lua încă ceva timp în plus să-mi umplu coșul cu ceea ce am nevoie.

Indiferent de unde aș cumpăra tot ce am nevoie, cu siguranță nu intru într-un magazin prea des doar pentru 2-3 lucruri. Plus că odată făcute cumpărăturile, am tot interesul să ajung cu ele cât mai repede acasă. Odată umplut coșul de cumpărături cu mărfurile alese, merg cu ele la casă să le plătesc, să mi se ambaleze și să ies. Ceea ce iarăși consumă ceva timp. În plus, cu siguranță nu sunt singurul cumpărător din magazin; la casa de marcat cu siguranță este coadă și sunt și alți cumpărători și în fața și în spatele meu. Fiecare, se presupune, are ceva mai mult de cumpărat, așa că fiecare produs trebuie scos din coș, verificată cantitatea, prețul unitar, prețul total, apoi calculată suma finală pe care trebuie să o plătesc... apoi trebuie să adun și să ofer o sumă de bani cât mai apropiată de ceea ce am de achitat, plus că adesea casiera trebuie să îmi ofere și restul de bani, dacă am dat o sumă mai mare, și produsele gata ambalate. Așa-i că durează cel puțin câteva minute? Și asta doar pentru un singur cumpărător... Iar într-o zi pot fi sute, chiar mii de cumpărători, cu atât mai mulți cu cât magazinul este mai mare.

Din fericire, acum fiecare magazin poate folosi soluțiile SmartCash RMS, o platformă software pentru operațiile de gestiune rețea de magazine, care permite scanarea fiecărui produs în parte care permite ca toate operațiunile de calculare a prețului ce trebuie plătit să se facă automat și extrem de repede, de ordinul zecilor de secunde sau a extrem de puține minute. Un asemenea software supermarket ușurează munca personalului de la casele de marcat, ceea ce scurtează considerabil timpul de așteptare pentru fiecare client în parte. Deci un confort suplimentar deloc de neglijat. În plus, se elimină pe căt posibil erorile umane absolut înevitabile în condițiile în care toate aceste operațiuni s-ar efectua manual.
În aceste condiții moderne, cumpărăturile zilnice se pot transforma din corvoadă în plăcere, pe măsură ce disconfortul statului la coadă la casele de marcat dispare odată cu reducerea timpului de așteptare.
Articol scris pentru SuperBlog 2020

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

  Cea mai adâncă și mai mare fântână naturală de pe planetă se numește Xiaozhai Tiankeng. Este situat în Fengjie, municipalitatea Chonqinun,...