miercuri, 26 aprilie 2017

Ce as fi daca as fi?

Urasc iarna!!! Desi, sincera sa fiu, iarna as avea motive de bucurie: sunt nascuta iarna, asa ca imi sarbatoresc ziua de nastere tocmai in acest anotimp; plus ca tot in timpul iernii imi sarbatoresc si onomastica, deci o alta zi cand ar trebui sa am un nou prilej de bucurie. De fapt nu urasc iarna in sine: ador lumina alba si rece a zapezii si a florilor de gheata pictate cu pensule de ger pe geam; ador dantelaria de promoroaca ce imbraca coroana dezbracata de frunze a copacilor. Ador ninsoarea plutinda ce se aseaza incetisor pe pamantul gol si inghetat. Ador frigul ce imi zugraveste obrajii cu rumeneala sangelui. Si totusi in timpul iernii incep sa seman din ce in ce mai mult cu un urs ce tinde sa intre in hibernare: prefer sa stau departe de lumea dezlantuita si sa imi ceez o lume proprie plina de povesti si farmece.
Spuneam ca, pe langa faptul ca imi sarbatoresc ziua de nastere in toiul iernii, imi mai sarbatoresc si onomastica tot in anotimpul rece. Sa ma prezint: sunt Cristina si destinul a ales sa imi sarbatoresc ziua numelui tocmai in ziua Nasterii Domnului. Poate tocmai de aceea ador magia sarbatorilor de iarna pline de colinde, clinchet de zurgalai, parfum de cetina si aroma cozonacilor copti pe vatra.
Iarna insa a trecut si a venit primavara intr-o explozie de lumina, culori, sunete, parfumuri, toate acestea parca sarbatorind trezirea naturii la viata. Ador Craciunul, ziua Nasterii Domnului, ziua in care imi sarbatoresc onomastica. Asa ca cum as putea sa nu ador la fel de mult perioada in care cel nascut de Craciun isi pregateste patimirea ce il va duce spre Inviere.
Cu gandul de pe acum la bunatatile de Pasti, la drob si pasca, incerc sa ma intreb cine sunt de fapt. Desigur ca stiu cine sunt in viata reala, dar... oare... cine as putea deveni folosindu-ma de magia sarbatorilor? Sunt sigura ca veti sesiza aceasta cautare a magiei si misterului sarbatorilor pascale atat la iubitii nostri parteneri media care ne-au fost alaturi in toate aceste saptamani:


cat si la mult mai experimentatii (decat mine!) bloggeri parteneri ai competitiei:
  • Alma Nahe(r) alias Olimpia Săpunaru, multi-participantă (în opt ediții) și premiantă în competiția noastră, cel mai recent pe locul doi în SuperBlog 2016, actualmente juriu al acestei probe;
  • Armonie acvatică – Cristina Lincu, ocupanta locului I în SuperBlog 2014, fost juriu;
  • CalatoriaPerfecta.ro – blogul soților Dan și Patricia Coscai, participant la edițiile anterioare SuperBlog, fost juriu;
  • Craiova pe blog. Natural – Daniel Botea, câștigătorul locului I în Spring SuperBlog 2015;
  • EmilCalinescu.eu – participant la edițiile anterioare SuperBlog, câștigător al rolului de blogger partener la ultima probă din SuperBlog 2016;
  • ExTraViTa.ro – blogul de călătorii și experiențe al Mirelei Șurghie, fost juriu;
  • Înșiră-te mărgăritare – Adriana Tîrnoveanu, locul II în Spring SuperBlog 2016;
  • Alina Gheorghe – câștigătoarea trofeului Spring SuperBlog 2016, actualmente juriu;
  • mnealui.info – Christian Hertzug, clasat pe locul I în SuperBlog 2012, fost juriu;
  • Nimicuri fantezii – Cornelia Crina Popa, câștigătoarea trofeului SuperBlog 2015, fost juriu;
  • O Pisică Neagră – Georgiana Mihăilă, participantă la edițiile anterioare SuperBlog, fost juriu;
  • Pezevenchi.ro – Eugen Zăvoianu, câștigătorul trofeului SuperBlog 2016, actualmente juriu;
  • Robintel.ro – Robin Molnar, clasat pe locul I în SuperBlog 2011;
  • SexulSlab.ro – Dana Lalici, câștigătoarea trofeului SuperBlog 2013, fost juriu;
  • Sweet&Salty – Em Sava, clasată pe locul 10 în Spring SuperBlog 2016;
  • TehnoCultura.ro – Manuel Cheța, câștigătorul trofeului SuperBlog 2010;
  • Tulips & Sparkles – Bianca Alexandra Bîzîiac, ocupanta locului I în Spring SuperBlog 2014, actualmente juriu.
Asa ca incerc sa va provoc pe toti sa descoperim impreuna adevarata identitate a personajului in spatele caruia incerc sa ma ascund.
Sunt acel personaj din spatele unei masti oarecare. Nimeni, nici macar eu, nu a reusit sa desluseasca pana acum chipul din spatele acelei masti ce se afla pe un afis oarecare, cu un chenar simplu, afis lipit pe usa unei case oarecare, cu cate o muscata la fiecare dintre feresti. Poate ca sunt unul din acei multi clovni anonimi, cu chipul acoperit de o masca impenetrabila, mereu zambitoare, dar cu un ochi mereu umezit de o lacrima ce se scurge discret la coltul sau. Sunt acel personaj care rade si plange totodata, fara a lasa sa se strecoare dincolo de priviri macar o frantura din sufletul sau adevarat. Sunt acel personaj ce are permanent un nasture la haina tocmai in dreptul inimii, nasture ce parca inchide accesul oricui la inima sa, cu o esarfa fluturand la gatul sau in timp ce, asezat strengar intr-uun leagan, se balanseaza din ce in ce mai repede, de parca ar vrea sa isi ia zborul undeva cat mai departe.
Va invit sa descuiati "broasca" cu care este ferecata usa casei. Se deschide extrem de usor, desi nu ati crede asta. Va las sa patrundeti in casa la fel de usor si de simplu cum mi-ati patrunde in suflet.
O parte din radacinile mele, ca familie vorbesc, se afla in inima Bucovinei, unde stapana este, printre alte traditii, si tehnica de incondeiere a oualelor de Pasti. Asa ca va las pe un colt de masa un cos cu oua incondeiate, tocmai ca sa va incante ochii si sa va lumineze sufletul. Aveti mare grija de ele, unele sunt destul de vechi, mostenite de la parinti si bunici.
Privirile va vor fi intampinate de dulapuri cu multe rafturi pline de carti. Sunt doar o mica parte din cartile care m-au ajutat sa imi mentin imaginatia mereu treaza si spiritul mereu activ. Aproape in fiecare incapere veti gasi macar un aparat de radio. Nu m-as mira ca vreunul dintre ele sa fie si acum deschis, lasand sa va incante incetisor auzul cu vreo melodie eliberata in eter. Risipite prin cateva colturi, poate va vor atrage atentia foarte multe discuri si casete vechi ticsite de muzica. O ascult adesea in orele tarzii de seara, dorind sa ma poarte cat mai usor in lumea viselor. Va rog totusi ceva: nu-l deranjati pe micutul meu prieten paianjen ce se straduieste a etira firul sau subtire ca de borangic, pe care se lasa sa coboare usor dintr-un colt in care a stat pana atunci ascuns. Cine stie? Poate aceasta mica vietate incearca sa va atraga privirile, in speranta ca ii veti deveni prieten.Se simte totusi atata de singur!!!
Suntem deja in prag de subseara? Deja e tarziu... Iesiti binisor din casa, ca sa nu intarziati sa va intoarceti la voi acasa. Trageti usor usa si nu uitati sa incuiati broasca de la intrare. Doar asa interiorul casei isi va pastra intimitatea.
Daca nu ati reusit inca sa deschideti "broasca" de la poarta sufletului meu, amintiti-va totusi ce ati reusit sa simtiti cand ati cutreierat prin casa. In fiecare franntura de imagine, de sunet, de parfum, veti gasi ascunsa o frantura a sufletului meu. Mai priviti odata afisul de pe usa. Poate ca eu sunt acel actor aparent ascuns in dosul acelei masti, un actor care pare ca isi ascunde chipul dar care isi deschide foarte usor sufletul in fata celui pe care il simte prieten apropiat. Poate ca eu sunt acea masca de pe propriul meu chip, ca si de pe chipul fiecaruia dintre voi. Si sa nu uitati ca lumea e o scena, iar noi toti suntem actorii de pe scena mare a vietii. Actori cu fetele acoperite, dar su sufletele impreunate si chiar contopite unul in celalalt.
Faptul ca am fost alaturi de voi in aceasta primavara frumoasa mi-a umplut sufletul de bucurie. Iar aceasta bucurie v-o daruiesc si voua, impreuna cu sufletul meu deschis, ca sa raspundeti, poate, odata cu mine, la intrebarea de la inceput: "Oare ce as fi daca as fi?"
Articol scris pentru Spring SuperBlog 2017

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

  Librarul de 72 de ani (1948) Mohamed Aziz, situat în Rabat, Maroc, petrece între 6 și 8 ore pe zi citind cărți. După ce am citit peste 5.0...