duminică, 3 aprilie 2022

Tu cum cultivi farmecul din generație în generație?

 Cu toții știm că farmecul se cultivă în familie din generație în generație. Obiceiurile bune se transmit de la o generație la alta și definesc familia, iar de cele mai multe ori, ele reprezintă un fundament pentru propria evoluție.

Din moment ce de cele mai multe ori părinții transmit mai departe valorile generațiilor viitoare, le urmăm exemplul. Și obiceiurile...

  Îmi aduc aminte și acum de pielea fină a mamei mele. Îi simțeam finețea și parfumul când o mângâiam și când mă mângâia și ea. Au trecut anii... Mama nu mai este lângă mine decât cu sufletul și cu amintirea. Dar sincer vorbind îmi doresc din ce în ce mai mult să am pielea la fel de fină ca a ei.

Nu folosea produse scumpe sau sofisticate. Folosea același produs românesc din gama Gerovital Farmec. Era suficientă o cremă hidratantă sau o cremă pentru mâini care efectiv făceau minuni. Pielea devenea catifelată, parfumată. fină.

Atunci nu realizam cât de importantă era îngrijirea pielii. Doar acum când simt că pielea uscată dă o senzație puternică de disconfort: prurit, usturime, culoare și aspect nefiresc. Dar folosirea regulată a unui produs cosmetic adecvat schimbă totul vizibil în timp relativ scurt. Nu este vorba de ore, dar în câteva săptămâni totul se schimbă...

Nu sunt adepta folosirii excesive a cosmeticelor. Așa cum mi s-a spus în facultate, diferența dintre medicament și otravă/toxic este adesea doar de doză. Dacă în cantități mici, rezonabile, un produs cosmetic ajută enorm, chiar făcând minuni, în exces dăunează.

De ceva timp și eu am început să folosesc produse cosmetice. Nu prea multe. Predominant românești, la fel ca mama. Și tot din gama Gerovital Farmec. Simt că îmi prind bine, probabil am aceleași afinități pentru această gamă. Predominant creme hidratante, căci adesea simt că mi se usucă pielea, mai ales în zonele expuse. Și pielea uscată crapă mai frecvent și mai adânc, ustură, mănâncă, mai ales când se descuamează, lăsând urme inestetice.

Fenomenul este greu de suportat pe termen lung. Mai ales când pielea este expusă la soare, căldură excesivă sau frig excesiv, vânt, aer uscat. Sau când organismul este expus stresului sau unui stil de viață agresiv. O cremă hidratantă pur și simplu înmoaie pielea, ajutând descuamarea și eliminarea celulelor moarte, uscate, alterate. Cutele se netezesc, striurile dispar, usturimea sau pruritul aproape că nu se mai simt. Și organismul se simte confortabil, frumos, îngrijit, răsfățat.

Tocmai aceste schimbări în bine m-au convins să folosesc în continuare produsele cosmetice. Pentru confortul meu, pentru o piele mai frumoasă, pentru un moral ridicat.

Timpurile când făceam haz pe socoteala mamei când vedeam că aplică crema pe piele au trecut. Atunci nu vedeam legătura între cosmetice, frumusețe și confort. Acum văd această legătură.când totul se petrece pe pielea mea. Și tocmai de aceea m-am atașat de obiceiul folosirii cremelor hidratante pentru față, mâini și corp care îmi fac pielea mai frumoasă și viața mai confortabilă și mai bună.

Și am mai învățat ceva. Am învățat să am încredere în mine, în informațiile transmise de la o generație la alta, mai ales atunci când rezultatele care se obțin și se văd sunt bune. Pentru că farmecul se transmite cu succes de la o generație la alta, la fel și obiceiurile bune care definesc familia și ne definesc pe noi înșine.

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2022

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

  HAMLET DE William SHAKESPEARE Tragedia lui Hamlet, Prinț al Danemarcei, adesea scurtată la Hamlet este o tragedie scrisă de William Shakes...