vineri, 22 octombrie 2021

Parchetul perfect pentru mine, pentru casa mea

 Locuiesc într-un apartament ... cu zece ani și jumătate mai „tânăr” ca mine. Un apartament excepțional dealtfel, care îmi satisface nevoile de trai în foarte mare măsură, dar care ar avea nevoie, la anumite intervale de timp, de anumite (re)amenajări și renovări.

În momentul în care m-am instalat aici (până atunci locuiseră în el bunicii și o mătușă), am investit în el atât cât s-a putut și a fost absolut necesar în acel moment. Destul de mult ca timp și bani, dar nu mi-a părut rău.căci am reușit să locuiesc foarte confortabil în acele vremuri.Deși încă s-ar mai fi cerut ceva lucruri de făcut, realizarea lor se putea amâna pentru o dată ulterioară.

Au trecut anii și am început să mă gândesc că era cazul pentru noi investiții în locuință. Am avut răbdare și nu m-am grăbit. M-am gândit că pentru unele investiții era necesară oarecum și coordonarea cu vecinii de pe scară sau cel puțin cu cei de deasupra și cel de dedesubt. Alte investiții pentru amenajarea locuinței însă puteam să le fac independent de ceilalți. Și totuși ideea era că puteam investi mult mai eficient și comod dacă aș fi făcut mai multe lucrări simultan.

Deja ceva investiții am reușit să fac, în sensul izolării termice a locuinței, cel puțin la exterior, precum și refacerea izolării balconului, atât cât se putea face. Era puțin, relativ puțin, dar s-au simțit efectele benefice ale lucrărilor: cheltuielile de încălzire ale locuinței au diminuat sensibil.

Desigur, se vor mai cere ceva investiții în anii următori. Aparatura electrocasnică și instalațiile sanitare s-au cam uzat în timp și la un moment dat vor ceda, așa că se cam cer schimbate la un moment dat. Dar se mai poate aștepta un timp. Deocamdată se cer ca primă investiție în amenajarea locuințelor doar două lucruri:

  • văruirea, chiar și parțială, a locuinței
  • înlocuirea mochetei de pe hol cu altceva care să acopere cimentul existent din momentul inițial

Dacă văruirea pereților este absolut necesară la anumite intervale de timp și era firesc să mă gândesc la o asemenea lucrare la un moment dat, ideea eliminării mochetei de pe hol și montarea de gresie sau parchet în loc a încolțit în mintea familiei de ceva ani buni. Dar până acum nu a fost să fie. Și totuși lucrarea se impune din ce în ce mai stringent pe măsură ce timpul trece. Și iată de ce...

O mochetă sau un covor existent în casă reprezintă potențiale depozite de praf care trebuie înlăturat periodic pentru a nu pricinui disconfort. Asta înseamnă fie înlăturarea prafului, scamelor și firelor de păr adunate cu o mătură, ceea ce este destul de dificil și destul de ineficient, fie cu ajutorul aspiratorului, fie prin scoaterea afară și scuturat bine a tot ceea ce înseamnă mochetă sau covor. Ori tocmai aici intervine dificultatea, căci atât covoarele cât și mocheta sunt, în principiu, destul de mari și de grele, ca atare greu de manipulat, fie pentru a fi scuturate de praf, fie pentru a fi chiar spălate și întinse la uscat și apoi puse la locul lor.

Problema covoarelor s-a rezolvat oarecum în timp, căci am fost nevoită la un moment dat să înlocuiesc covoarele vechi mai masive cu covoare noi, ceva mai mici. Dar mocheta de pe hol a rămas la locul ei. Aceeași mochetă veche și relativ uzată, care se scămoșează din ce în ce mai masiv și se impregnează din start cu praful adus în casă fie și doar pe tălpile pantofilor. Și nu este doar atât... Căci nu este vorba doar de o singură bucată de mochetă, ci de bucăți mai multe care să acopere cât de bine posibil un hol lung, îngust și întortocheat. Nu numai greu de manevrat ci și un pericol pentru deplasarea pe hol, căci te poți oricând împiedica de marginile bucăților de mochetă eventual deplasate sau deformate.

Dar ce pot pune în loc? Inițial a apărut ideea gresiei, ca fiind mai ușor de curățat cu apă și detergent. Numai că ulterior ne-am gândit că gresia ar putea îngreuna oarecum structura de rezistență a clădirii. Așa că ideea parchetului a părut a fi ceva mai bună.

Dacă un parchet de lemn masiv ar fi mai potrivit pentru camere, pentru hol aș putea alege n parchet triplu stratificat sau o pardoseală SPC, mult mai ușor de montat, cu o greutate mai mică și la fel de ușor de curățat, de întreținut și de schimbat la nevoie. În plus dă o senzație de căldură la nivelul picioarelor, spre deosebire de gresie, care pare extrem de rece și neprimitoare. În plus nu este necesar să fie acoperit cu material textil de tip covor sau mochetă, iar aspectul este cu mult mai elegant.

Deocamdată aștept momentul oportun să fac lucrarea dorită și absolut necesară. Poate în vara care vine...

Articol scris pentru SuperBlog 2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Replici inteligente

 REPLICI INTELIGENTE Un student al timpului, de rară inteligență, Greșește-ntr-o bună zi și face o imprudență. Ocupă neinvitat, masa profeso...