sâmbătă, 29 august 2020

De la prieteni

 Pentru orice eventualitate, 


BALADA LUI COVIDEL

( Flori Bungete )


Pe-un picior de plai,

Pe-o gură de rai,

Unde guverna

Cine apuca,

Într-o iarnă caldă,

În loc ca să cadă,

Zăpada, din cer,

Căzu…COVIDEL!

Provenea din China,

Și, bată-l pricina,

Nu era născut,

Ci era făcut,

De minți iscusite,

De orez hrănite,

Și trimis prin lume,

Multe să dărâme. 

Cea Economie

La pământ să fie,

Și cea Sănătate

Să fie pe moarte,

Iar Învățătura,

Și sora-i, Cultura,

Lovite să fie 

De o Pandemie.

Și din țară-n țară, 

Ajuns bunăoară,

Pe la noi pe plai, 

,,Trai, nineacă, trai!”

Toată lumea-n casă-nchisă,

Nicio fabrică deschisă, 

Spitalele transformate,

Școlile toate-ncuiate,

Că la ceas de seară,

Cinci inși decretară

Stare de urgență…

( Din incompetență )

Și-am tot așteptat

Până am intrat

Într-o altă stare,

Cică, alertare…

Dar în acest timp,

Covidel cel tâmp,

Tot pe loc a stat

Și nu s-a urcat,

Pe vârful Tătaru

( Nici lovit cu paru ).

Că noi ne-am spălat

Și dezinfectat,

Și am stat pitiți.

Românași cuminți!

Că dacă ieșeam,

Nu ne mai plimbam

Azi cu bicicleta, 

Ci cu izoleta!

Dar cu toate acestea,

S-a schimbat povestea:

Și-am sărit din pat,

Drept în Bal Mascat!

Covidel, stătea cuminte,

Dar cele minți iscusite,

Mai dădură-un decrețel

Ca să crească Covidel. 

Și-uite-așa, de trei luni bune,

Ne izolarăm de lume.

Nu tu nunți, nu tu ,, boteze”,

Nu cumetrii, nu chermeze,

Nu tu hore, sârbe-ncinse,

Nu tu biserici deschise!

Și Covid, fir-ar să fie,

( Ce să-i faci, chinezărie!!),

Nici nu moare, nici nu crește,

Doar de cap ne-nebunește!

- Covide, Covide, 

Rogu-te ,te stinge !

Fă-ți tu singur felu'

N-aștepta Guvernu'

Să ia măsuri clare,

Că e vax, nu are!!

Și dacă mai vii 

La toamnă, să știi,

Că ne-am învățat:

În cas” la spălat!

Dar covid zicea:

- Stați, că nu-i așa!

Cum să vin la toamnă iar ?

Nu e an electoral?

Gata, am predat ștafeta:

Vreți la vot cu izoleta??

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

  ..Atunci când vei fi bătrână… 1. Nu instrui niciodată pe nimeni. Chiar dacă știi că ai dreptate. Amintește-ţi cum te irita acest lucru. Și...